۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۸۷۰۷۲
امام جمعه اهر:

کریمه اهل بیت راهگشای علمی و معنوی عالمان دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهر پیوند مراجع و روحانیت با کریمه اهل بیت را وصف ناپذیر دانست و گفت: علمای بزرگ و طلاب در مشکلات علمی درسی و حتی معیشتی به آن حضرت پناه می‌برند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام علی حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار داشت: هویت عاطفی و نگاه محبت محور در مورد بزرگان دین از باورهای عقیدتی مسلمانان و به خصوص شیعیان است و در برخی احادیث وارده از معصوم دین را مترادف با محبت دانسته اند.

حجت الاسلام حاجی زاده تصریح کرد: جوانان مذهبی ارتباط عاطفی مستحکم و کم نظیری با حضرت معصومه(س) دارند و در میان طلاب علوم دینی این مسأله شدت بیشتری دارد به گونه‌ای که طلاب علوم اسلامی در اوقات مخصوصی از سال مقید به زیارت آن حضرت می‌روند.

وی با بیان این‌که مقام معنوی و علمی حضرت معصومه(ع) در احادیث وارده از سوی امامان(ع) گویای شخصیت ویژه و جایگاه رفیع ایشان است، گفت: در احادیث متعدد از سوی امام صادق، امام موسی کاظم و امام رضا(ع) این جایگاه مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه اهر افزود: تأسیس حوزه علمیه قم و انتشار فرهنگ شیعی از این شهر به سراسر جهان و شکوه عظمت کنونی این حوزه بدون شک مدیون شخصیت با برکت آن بانوی بزرگ است و تأثیر معنوی شخصیت آن حضرت در رشد و تعالی اسلام ناب محمدی در سراسر جهان انکارناپذیر است.

وی پیوند مراجع، روحانیون و طلاب بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت را وصف ناپذیر دانست و گفت: مرقد آن حضرت طبق حدیث صحیح به نام حرم اهل بیت نام گرفته است و علمای بزرگ و طلاب در مشکلات علمی درسی و حتی معیشتی به ایشان پناه می برند.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به زیارت مخصوص کریمه اهل بیت گفت: بانوانی از جمله آمنه بنت وهب، فاطمه بنت اسد، خدیجه بنت خویلد، فاطمه ام البنین، زینب کبری، حکیمه خاتون و نرجس خاتون که هیچ شک و تردیدی در مقام بلند و جایگاه رفیع آن ها نیست، هیچ کدام زیارت مأثور از سوی معصومان(س) ندارند و این نشان دهنده مقام والای حضرت معصومه(س) است.

وی خاطر‌نشان کرد: حضرت فاطمه معصومه‌(س) بانویی بهشتی، غرق در عبادت و نیایش، پیراسته از زشتی‌ها و شبنم معطر آفرینش است و شاید یکی از دلایل معصومه نامیدن این بانو، آن باشد که عصمت مادرش حضرت زهرا‌(س) در او تجلی یافته است./935/ت302/س
ارسال نظرات