۱۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۸۷۰۰۷

آیین نامه نخبگان حوزوی به زودی تدوین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر نخبگان استان قم از تدوین آیین نامه نخبگان حوزوی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: این آیین نامه با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و بنیاد ملی نخبگان تدوین خواهد شد.
طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسین اخوان، رییس دفتر نخبگان استان قم، عصر روز گذشته در حاشیه دیدار شماری از نخبگان کشور با حضرت آیت‌الله نوری همدانی به ارائه گزارشی از این مرکز پرداخت و اظهار داشت: بنیاد ملی نخبگان کشور در سال 84 براساس دستور رهبر معظم انقلاب راه اندازی شده و تاکنون موفقیت چشمگیری داشته است.

وی افزود: هم اینک دفاتر نخبگان در کشور در حال راه اندازی است که دفتر نخبگان شهر قم در ماه های اخیر فعال شده و به شناسایی و ارائه خدمات به نخبگان استان قم می پردازد.

اخوان یادآور شد: هم اینک نه هزار نفر از جوانان برتر به عنوان نخبه در کشور شناسایی شده و مورد حمایت قرار می گیرند که از این تعداد صد نفر از نخبگان استان قم هستند.

وی خاطر نشان کرد: هر سال نشستی با حضور شماری از نخبگان جوان کشور برگزار می‌شود که در سال جاری 13 و 14 مهرماه به همین مناسبت همایشی در تهران برگزار و در روز پایانی این همایش شماری از نخبگان کشور با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رییس دفتر نخبگان استان قم با بیان این که در حال حاضر برخی از نخبگان کشور را حوزویان تشکیل می‌دهند، افزود: تاکنون افرادی به عنوان نخبه حوزوی از سوی بنیاد نخبگان معرفی نشده اند؛ ولی به زودی آیین نامه نخبگان حوزوی با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تدوین می‌شود.

وی ادامه داد: با تدوین آیین نامه نخبگان حوزوی طلاب نخبه شناسایی و معرفی خواهند شد که پس از آن مورد حمایت‌های این بنیاد قرار خواهند گرفت./917/پ202/ص
ارسال نظرات