۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۸۶۸۸۱
با حضور فیلسوفان مطرح دنیا؛

همایش بین‌المللی فلسفه در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: همایش بین‌المللی فلسفه به مدت سه روز در تهران برگزار می‌شود.
همايش بين‌المللي فلسفه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، روز گذشته و در حاشیه نشست‌های تخصصی همایش دین و فلسفه در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری همایش بین‌المللی فلسفه، از 30 آبان‌ماه به مدت سه روز در کتابخانه ملی تهران خبر داد.

وی افزود: سازمان علمی فرهنگی یونسکو، امسال روز جهانی فلسفه را در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌کند و ایران نخستین کشور آسیایی است که میزبان برگزاری روز جهانی فلسفه است.

خراسانی با بیان این‌که بخش فلسفه اسلامی این کنگره از ابتدا به مجمع عالی حکمت اسلامی واگذار شد، گفت: این مرکز با همکاری دوازده مرکز فلسفی مستقر در قم و پس از تشکیل کمیته‌ای علمی تصمیم به برگزاری پیش همایش دین و فلسفه، 14 و 15 مهرماه در قم گرفت.

وی ادامه داد: ابتدا نشست‌های تخصصی همایش دین و فلسفه، 14 مهرماه با موضوعات انسان‌شناسی در فلسفه، فلسفه و معنای زندگی، فلسفه و اخلاق، فلسفه و سیاست و رابطه دین و فلسفه برگزار شد که در آن چکیده مقالات رسیده به کمیته علمی بخش فلسفه اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با بیان این‌که اجلاسیه اصلی همایش دین و فلسفه، 15 مهرماه در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این همایش که حضرت آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح یزدی سخنرانی خواهند کرد، دکتر اعوانی، معاون علمی کنگره روز جهانی فلسفه گزارشی از وضعیت فلسفه و برنامه‌های در دست اقدام آن را ارائه خواهد کرد.

وی با بیان این‌که فراخوان مقاله همایش دین و فلسفه در سیزده محور اعلام شد که نویسندگان تا پایان شهریورماه فرصت ارسال مقاله به دبیرخانه علمی این همایش را داشتند، گفت: بیش از یکصد مقاله به کمیته علمی بخش فلسفه اسلامی ارائه شد که پس از تأیید چکیده، اصل مقاله ارسال و پس از ارزیابی و دسته‌بندی نهایی، سی مقاله در همایش اصلی 30 آبان‌ماه ارائه خواهد شد.

خراسانی یادآور شد: کنگره جهانی فلسفه به صورت همزمان در بیش از یکصد کشور جهان برگزار می‌شود و فلاسفه مشهور دنیا در روزی که توسط سازمان یونسکو تعیین خواهد شد، این روز را گرامی‌ می‌دارند.

وی با بیان این‌که بیش از هفتاد فیلسوف مشهور دنیا به همایش فلسفه و دین دعوت شده‌اند و ریاست آن نیز برعهده دکتر حداد عادل است، ابراز داشت: مجمع عالی حکمت اسلامی بخش عمده‌ای از همت خود را معطوف به انجام این کار کرده و با تأکید ناظران محترم عالی مجمع حضرات آیات جوادی آملی، سبحانی و آیت‌الله مصباح یزدی که بر انجام کاری در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید داشتند، فعالیت مثبتی انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در پایان از دانشگاه قم، دانشگاه تهران پردیس قم، دانشگاه باقرالعلوم‌‌(ع)، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشکده علوم وحیانی معارف، پژوهشکده بین‌المللی المصطفی، جامعةالمصطفی العالمیه، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌‌(ره)، معاونت آموزش و معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه قم که به صورت مستمر با مجمع عالی در برگزاری این همایش همکاری داشته‌اند، قدردانی کرد. /920/ت302/ص

ارسال نظرات