۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۸۶۸۵۰

سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از چهاردهم مهر تا چهارم آبان امسال در این استان خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام سیدکاظم میرحسینی اشکوری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان، امروز در جمع خبرنگاران در رشت، برگزاری سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از چهاردهم مهر‌‌ ‌تا چهارم آبان امسال در این استان خبر داد.
 
وی این مسابقات به ترتیب 14 و 15 مهر جاری مسابقات قرآنی در انزلی، 17 و 18 مهر در آستانه اشرفیه، فومن 20 مهر، رودبار 20 و 21 مهر، تالش 22 مهر، رودسر 24 مهر، صومعه‌سرا 26 مهر، آستارا 27 مهر، لنگرود 28 مهر و لاهیجان 29 و 30 مهر برگزار می شود.

حجت الاسلام شکوری ادامه داد: مسابقات قرآنی شهر رشت نیز در روزهای یک تا چهارم آبان در دو بخش خواهران و برادران در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان مسابقات قرآنی را در رشته‌های حفظ 2.5، پنج، 10 و 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل عنوان کرد و ادامه داد: نفرات برتر به مسابقات استانی سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم گیلان راه می‌یابند.

وی محل نام‌نویسی برای حضور در مسابقات یادشده را اداره‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها و آستان مقدس امامزادگان بیان کرد.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه توهین به قرآن کریم از سوی کشیش آمریکایی صهیونیسم را اقدامی با هماهنگی سران آمریکا و هدف همراهی با صهیونیسم بیان کرد و ادامه داد: آنها از این‌که قرآن مسلمانان را به جهاد در برابر مشرکان دعوت می‌کند، عصبانی هستند.

وی با اشاره به این که برای بیشتر مردم جهان ثابت شده که هتک حرمت به قرآن از سوی دولت آمریکا هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با هدف انحراف افکار عمومی از نقش پنهان و آشکار خود در واقعه 11سپتامبر این نمایش بی‌شرمانه را به راه انداخته تا از خود سلب اتهام کرده و اسلام و قرآن را به عنوان متهم جلوه دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر آگاهی و هوشیاری در برابر فتنه‌های آمریکا و ایادی او گفت: خداوند قرآن را حفظ می‌کند؛ اما نقش بصیرت مردم در این برهه مهم است./950/پ202/س
ارسال نظرات