۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۸۶۸۳۷
احمدی‌نژاد‌:

باور وابستگی به خارج در ذهن خیلی‌ها نهادینه شده بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور‌های به اصطلاح توسعه یافته با طراحی‌شان، کشورهای دیگر را در یک حلقه بسته قرار داده‌اند که هر چه می‌دوند به آن نقطه‌ای که آن‌ها مشخص کرده‌اند، نمی‌رسند.
 دكتر محمود احمدي نژاد
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درگرگان، محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز درجمع مدیران استان گلستان، با تأکید براین که ما باید برای پیشرفت کشور مدل خودمان را داشته باشیم و بر اساس مدل ایرانی و اسلامی برنامه‌ریزی کنیم، گفت: دربرنامه پنجم نیز سعی کردیم مدل را عوض کنیم و‌‌ بر اساس مدل ایرانی اسلامی حرکت کنیم چون برنامه ریزی توسعه یک برنامه ریزی وارداتی است.

احمدی نژاد مدل توسعه فعلی را برای حل مشکلات کشور ناکارآمد خواند و ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه تلاش شده است مدل توسعه متناسب با نیازهای کشور تغییر یابد و تحقق این مسأله نیازمند همراهی و همفکری بدنه دولت است.

وی با بیان این‌که جامعه مهدوی را نمی‌توان با مناسبات مادی اداره کرد، افزود: پیشرفت کشور ما باید در مسیری باشد که خودمان طراحی می‌کنیم نه در مسیری که دیگران طراحی می کنند.

رییس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که توانمندی‌های ایران اسلامی بسیار زیاد است، گفت: امکانات و توانمندی در کشور ما فراوان است، انرژی عظیمی که در ایران است را قفل و بست زده‌ایم که البته این قفل و بست را تحمیل کرده‌اند و اگر این قفل و بست را باز کنیم می‌بینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

احمدی نژاد فرصت کنونی را بهترین زمان خدمت به فرهنگ و آرمان های مردم خواند و گفت: فرصت ها را از دست ندهیم؛ هر مراجعه کننده را هدیه ای از طرف خداوند بدانیم و حل مشکلات آنان را برگه عبور تصور کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که برخی‌ها عادت کرده‌اند و به غلط حجم کار مفید در کشور را بیست دقیقه اعلام می‌کنند، تصریح کرد: این آمار مثل همان آمارهای غلطی است که درباره میزان مطالعه مردم ایران عنوان می‌شود و البته ممکن است کسی بگوید یک کار به جای این‌که پنج امضا شود با دو امضا هم انجام شود ولی این کار در طول هفتاد سال انجام شده که باید اصلاح شود.

احمدی نژاد خدمتگزاری را فرصت مناسبی برای مدیران جهت حل مشکلات مردم دانست و با اشاره به این‌که همه مدیران باید از این فرصت بهترین استفاده را کنند خطاب به مدیران گفت: اکنون شما فرصت خدمتگزاری به یک ملت و فرهنگ را اکنون در اختیار دارید و بهترین عمل نیز خدمت به بندگان خدا است.

رییس جمهوربا بیان این که مدیران در کنار کارهای کلان باید مسائل و مشکلات کوچک مردم نیز بپردازند، تصریح کرد: نباید نسبت به مشکلات مردم نیز غافل بود و مسائل خرد و کلان باید همراه با هم مورد توجه قرار گیرند و مدیران باید کارهای مردم را کار خود بدانند و اگر کار مردم را کار خودمان بدانیم کار خودمان سبک‌تر می‌شود.

وی رمز موفقیت در کارها را توکل به خدا، هماهنگی و همت نیروها برشمرد و از کارمندان و مدیران خواست قدر فرصت‌ها و لحظات خدمت به بهترین مردمان را غنیمت بشمارند تا حسرت این دوران باقی نماند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که چند کشور که نام خود را توسعه یافته گذاشته‌اند، کشورهای دیگر را در حال توسعه و برخی‌ها را نیز عقب مانده نامیده‌اند، اضافه کرد: آن‌ها با این طراحی‌شان کشورها را در یک حلقه بسته قرار داده‌اند که هر چه می‌دوند به آن نقطه‌ای که آن‌ها مشخص کرده‌اند، نمی‌رسند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر منابع ارزی بی‌نظیری در کشور وجود دارد، گفت: در اوایل دولت نهم ‌٤٩ میلیارد دلار بدهکار بودیم و این بدهکاری در حال حاضر به ‌١٥ میلیارد دلار رسیده است و در طول این مدت نیز وامی نگرفته‌ایم و قرض نکرده‌ایم و ذخایر ارزی‌مان نیز بالا رفته است.

وی همچنین به اجرای موفق طرح مسکن مهر و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی اشاره کرد و افزود: در آغاز اجرای این طرح گفته می‌شد، امکان بازسازی دویست هزار واحد روستایی در سال وجود ندارد و تا قبل از این سالانه شانزده هزار واحد بازسازی می‌شد؛ اما دولت با رفع موانع و فراهم کردن امکانات، زمینه اجرای این طرح بزرگ را مهیا کرد و امسال پس از گذشت چهار سال نزدیک به یک میلیون مسکن روستایی بازسازی و برای افزایش آن به دو برابر شرایط کنونی برنامه‌ریزی شده است.

رییس جمهور با اشاره به این‌که باور وابستگی به خارج در ذهن خیلی‌ها نهادینه شده بود، به شکست این رسوبات ذهنی در بسیاری از عرصه‌ها از جمله صنعت نفت اشاره و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت نفت پیش از این به سرمایه گذاری خارجی وابسته بود و بیگانگان در شرایطی که ارزهای کشورمان در حساب‌های بانکی آنان بود با سخت‌گیری‌های بسیار حداکثر تا یک میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری می‌کردند؛ اما اکنون با انتقال پول‌ها به بانک‌های داخلی ضمن پس‌انداز ذخایر ارزی شرایط به گونه‌ای شده است که شرکت‌های خارجی خواهان فعالیت در صنایع نفت ایران هستند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به تحریم فروش بنزین به ایران نیز گفت: بلافاصله پس از تحریم توانستیم تولید داخلی را جایگزین واردات بنزین کنیم و در این شرایط تحریم کنندگان خواهان فروش بنزین به ایران شده‌اند؛ اما ما دیگر احتیاجی به آنان نداریم و در تولید این فرآورده به خود کفایی رسیده‌ایم./950/پ201/س
ارسال نظرات