۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۸۶۴۲۷
اساتید حوزه و دانشگاه تبریز:

مسببان اهانت به قرآن کریم باید جوابگوی همه ملت‌های مسلمان باشند

خبرگزاری رسا ـ اساتید حوزه و دانشگاه تبریز در پی هتک حرمت قرآن کریم در آمریکا مقابل بیت امام جمعه تبریز تجمع کردند و اعلام داشتند: امروز سران کشورهای غربی برای اثبات ادعای دخالت نداشتن در این توطئه تفرقه جویانه ضمن مجازات مسببان اهانت به قرآن کریم باید جوابگوی همه ملت های مسلمان باشند.
تجمع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی طلاب، دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه تبریز امروز با تجمع مقابل بیت امام جمعه تبریز نسبت به هتک حرمت قران کریم در روز 11سپتامبر اعتراض کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با فریادهای مرگ بر آمریکا و سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن خواستار محاکمه مسببان هتک حرمت به قرآن کریم شدند.

دانشگاهیان دانشگاه تبریز، علوم پزشکی و بسیج اساتید منطقه شمالغرب کشور بعد از ظهر سه شنبه در محکومیت اهانت عده ای مغرض به ساحت مقدس قرآن کریم با انجام یک راهپیمایی با شکوه، تجمع اعتراض آمیزی را در محوطه دانشگاه تبریز برپا کردند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی همچون الله اکبر، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن،مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و همچنین با در دست داشتن تراکت و دست نوشته هایی ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم خواستار مجازات مسببان این حرمت شکنی شدند.

محمد تقی علوی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با اشاره به اینکه استکبار جهانی با کینه توزی هایی که با اسلام و مسلمین دارد، تصریح کرد: استکبار جهانی با این اقدام نفرت انگیز و حرکت ضد انسانی و شیطانی بار دیگر چهره پلید خود را نشان داد که همیشه و در همه حال در کمین ضربه زدن به اسلام و مسلمین است.

علوی ادامه داد: این اقدام گستاخانه به بهانه حادثه یازده سپتامبر ناشی از ستیز آمریکا و ایادی غرب با مسلمانان است، امروز سران کشورهای غربی برای اثبات ادعای دخالت نداشتن در این توطئه تفرقه جویانه ضمن مجازات مسببان اهانت به قرآن کریم باید جوابگوی همه ملت های مسلمان باشند.

در پایان این تجمع اعتراض آمیز بیانیه ای از سوی دانشگاه تبریز ، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج اساتید شمالغرب کشور قرائت شد.

در بخشی از این بیانیه اقدام گستاخانه، نفرت انگیز و تفرقه جویانه اهانت به ساحت قرآن کریم توسط عده ای مغرض در آمریکا، توهین بزرگ به بیش از یک میلیارد مسلمان عنوان شده و آمده است: این اقدام در حالی انجام گرفت که سردمداران کینه و جنایت و در راس آن آمریکا در تمام بلندگوها و تریبون های جهان از آزادی و عدالت و احترام به ادیان دم می زند.

در بخش دیگری از این بیانیه که با فریاد تکبیر شرکت کنندگان در این تجمع همراهی شد، توهین به قرآن کریم، اهانت به تمام ادیان آسمانی عنوان و تصریح شده است: مساله سوزاندن قرآن یک مساله فراکشوری و منطقه ای بوده و ارزش های دینی و کرامت انسانی تمام پیروان ادیان آسمانی را زیر سوال برده است، اما به لطف و عنایت خداوند متعال، دود این آتش چشم هتاکان را کور خواهد نمود.

بیانیه مذکور این حرکت را نشانگر خوی غیرانسانی مسببان آنان قلمداد و تصریح کرده است: آنان با این اقدام زشت به جهانیان اعلام کردند که چیزی از برادری، برابری، صداقت، عدالت و ارزشهای الهی و انسانی نمی فهمند و از هر فرصتی برای شکستن باورها و اعتقادهای انسان ها استفاده می کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه خطاب به دشمنان قسم خورده اسلام آمده است: ما همانطور که داغدار برادران فلسطینی، پاکستانی، عراقی و افغانستانی خود هستیم، آلام تک تک پیروان ادیان الهی، از شیعه و سنی تا مسیحی و یهودی های واقعی را درد خود می دانیم و آنان نیز به تمام سناریو ها و خیمه شب بازی های استکبار جهانی آگاهی دارند و از این اقدامات اعلام انزجار می کنند.

این بیانیه با تاکید بر اینکه خواب آشفته اسلام ستیزی و اسلام هراسی، مانند همان رویای بی اساس دولت صهیونیستی از نیل تا فرات» هیچ وقت به واقعیت نخواهد پیوست تصریح کرده است: ملحدان ددمنش آگاه باشند که این حرکت ضد انسانی و شیطانی به عنوان لکه ننگی بر پیشانی شان حک خواهد شد و لعن و نفرین مردم دنیا و عذاب خداوند در آخرت را در پی خواهد داشت.

در بخش پایانی این بیانیه دانشگاهیان دانشگاه های تبریز، علوم پزشکی و بسیج اساتید شمالغرب کشور، ضمن محکومیت این اقدام بی شرمانه و ضد بشری و اعلام تسلیت به محضر حضرت بقیه الله الاعظم و نایب برحقش، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، از تمام مردم آزاده دنیا خواسته اند که در محکومیت این حرکت از هیچ کوششی دریغ نکنند و با هوشیاری و آگاهی مراقب کینه توزی ها و این حرکت های ددمنشانه باشند.

گفتنی است، جمعیت حامیان ولایت آذربایجان‌شرقی، هیئت رئیسه دانشگاه تبریز و جامعه ورزشی آذربایجان‌شرقی نیز با صدر بیانیه های جداگانه هتاکی‌های اخیر به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند./۹۳۵/پ202/ص
ارسال نظرات