۱۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۸۶۰۷۶
آیت الله خاتمی:

خودی ها مثل دشمنان و ساختارشکنان موضع نگیرند و آب به آسیاب دشمن نریزند / التزام عملی به ولایت فقیه محور اساسی وحدت است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در ذات ساختارشکنان دلبسته به بیگانه، وفاداری به انقلاب اسلامی وجود ندارد گفت: همانگونه که ساختارشکنان و فتنه گران به آرمان امام راحل عظیم الشان و انقلاب اسلامی پشت کردند، به راحتی به کسانی که نردبان رشد و ترقی شان شدند نیز پشت خواهند کرد.
آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات و تذکرات حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توجه به وحدت، به تبیین راهکارهای تحقق وحدت بر مبنای اصول اسلام و انقلاب پرداخت و بیان داشت: هیچ وحدتی پایدار نیست مگر اینکه اطراف اختلاف سلیقه، فصل الخطابی را بپذیرند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، ولی فقیه را محور وحدت در کشور دانست و تصریح کرد: این فصل الخطاب در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده است و تا زمانی که التزام عملی به ولایت فقیه نباشد، وحدتی شکل نخواهد گرفت.

آیت الله خاتمی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید « واعتصموا بحبل الله جمیعا»؛ وحدت فصل الخطاب می خواهد که همان حبل الله است که حجت شرعی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه راهکاری عملی تر از التزام عملی به ولایت فقیه برای وحدت پیدا نمی شود تصریح کرد: وحدت در صورتی شکل خواهد گرفت که طرفین اختلاف، فصل الخطاب بودن ولایت فقیه را بپذیرند.

وی بیان داشت: بعد از این اصل، باید مطالب در فضای مناسب به صورت گفت و گو و به شیوه طلبگی دنبال شود، روشنگری های لازم انجام شود، از اهانت و تخریب اجتناب و تجاوزی به حریم شخصی افراد صورت نگیرد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت مرزبندی شفاف خودی ها با دشمنان گفت: این بیان حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری به هیچ وجه مبهم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: معنای این سخن رهبر فرزانه انقلاب این است که خودی ها مثل دشمنان موضع نگیرند، آب به آسیاب دشمن نریزند و سخن و گفته ای به زبان نیاورند که دشمن از آن سوء استفاده کند و امیدوار و شاد شود.

وی ادامه داد: رعایت این اصل مهم به مصلحت همه کسانی است که می خواهند در محدوده نظام و همراه با انقلاب اسلامی باشند؛ چون ساختارشکنانی که دلبسته به بیگانه هستند، در ذاتشان وفاداری به انقلاب اسلامی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همانگونه که ساختارشکنان و فتنه گران به آرمان امام راحل عظیم الشان و انقلاب اسلامی پشت کردند، به راحتی به کسانی که نردبان رشد و ترقی شان شدند نیز پشت خواهند کرد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اینها وقتی به بام رسیدند، نردبان را نیز کنار خواهند گذاشت، از این رو مصلحت دین و دنیای همه در این است که حساب خود را از بیگانگان جدا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سؤال که آیا در اجلاس آینده مجلس خبرگان برنامه ای برای تذکر به افرادی که مرز خود را با ساختارشکنان روشن نکرده اند وجود خواهد داشت: این موضوع در دستور کار نیست، اما در بیانیه پایانی اجلاسیه قطعا این نکته مورد توجه و نظر قرار خواهد گرفت. /924/ت302/ج

ارسال نظرات