۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۸۵۴۴۴
آیت الله طبرسی:

بیت المقدس در پرتو تفکر امام خمینی، به نماد وحدت مسلمانان تبدیل شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی و استاندار مازندران امروز با صدور بیانیه ای مشترک، خواستار حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران امروز با صدور بیانیه ای خواستار حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس شدند.

در این بیانیه آمده است: من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، ‌به هم بپیوندند، و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. (حضرت امام خمینی ره)

در ادامه این بیانیه آمده است: قدس حرم دوم مسلمانان جهان و محور هویت و وحدت امتی است که مستضعفان را وارثان واقعی زمین می داند و برای زورگویان عالم و بی عدالتی عمری کوتاه قائل و به نصرت و پیروزی صالحان و هدایت یافتگان یقین دارد.

این بیانیه می افزاید: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، یکی از دستاوردهای افتخار‌آمیز انقلاب اسلامی و سرمایه‌ای بین‌المللی برای ملت شریف ایران است که با صدور پیام تاریخی امام امت در سال 1358، مسأله آزادسازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خویش قرار داد و همه ساله، این روز را به روز فریاد کشیدن بر سر ستم کاران تاریخ و به لرزه درآوردن پایه های سست رژیم صهیونیستی تبدیل نمود. در سایه این اقدام بزرگ بیت المقدس به بزرگترین نماد وحدت بین مسلمانان تبدیل شد و با این حرکت هر ساله خونی تازه در رگ های فلسطین و قدس مظلوم به جریان افتاد. طرح های سازش اسلو، مادرید، شرم الشیخ، واشنگتن، وای پلنتیش، دیتون به تاریخ پیوسته اند اما فریاد قدس هر ساله با آهنگی بر گرفته از انقلاب اسلامی ایران در دنیا طنین افکن می شود.

در ادامه آمده است: روز جهانی قدس، یادگار حضرت امام خمینی (ره) و پیام آور استقلال، آزادی خواهی و مبارزه طلبی در برابر متجاوزان است، روز حضور و همدلی ملت های مسلمان و نمایانگر وحدت و نوع دوستی اسلامی در دفاع از مظلومان و ایستادگی در مقابل ظالمان و زورگویان است و به راستی این روز را می توان روز صف آرایی حق علیه باطل و روز خروش جهان اسلام بر علیه رژیمی غاصب و اشغالگر نام نهاد.

این بیانیه می افزاید: اینک که سه دهه از ابتکار دینی، سیاسی امام راحل (ره) در ایجاد جریانی مردمی برای حمایت از فلسطین می گذرد، روز جهانی قدس عالمگیر شد و ریشه در اعماق وجود مسلمانان دوانید و به فرموده رهبر عظیم الشان این اقدام ملت ایران در زنده نگهداشتن نام و یاد فلسطین، خشم مستکبران و صهیونیست ها را بر انگیخته است. بی گمان، اتحاد اسلامی، به ویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است و در این میان، مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف، از جمله نقاط اشتراکی ست که می تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.

در این بیانیه آمده است: بدین سان پیام امام راحلمان، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون‌ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم‌تر و استوارتر کرد.

در بیانیه یاد شده تصریح شده است: اینجانبان از آحاد مردم شریف استان به ویژه جوانان عزیز برای شرکت گسترده و باشکوه در مراسم راهپیمایی روز قدس دعوت به‌ عمل می‌آوریم تا با فریاد رسا، صفوف فشرده و گام هایی استوار انزجار خویش از جنایات ضد بشری رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی را به دنیای استکبار نشان دهند.

امام جمعه ساری و استاندار مازندران در این بیانیه آورده اند: رجا واثق داریم که مردم صبور، شریف، خونگرم و ولایتمدار استان مازندران همچون گذشته، همراه تمام آزادگان جهان و دوشادوش ملت مسلمان و سربلند ایران اسلامی با حضور پر شور در راهپیمایی عظیم روز قدس، ضمن تجدید میثاق با آرمان های بزرگ آن پیر فرزانه؛ جلوه‌ای دیگر از ابهت و عظمت امت اسلامی را به نمایش گذاشته و حمایت مجدد خود را از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین ابراز می‌نمایند. باشد تا با تمسک به ریسمان الهی، ندای وحدت را به جان دل پذیرا باشیم و با شرکت در این راهپیمایی عظیم مشت محکم دیگری بر دهان دشمانان اسلام و یاوه گویان قافیه باز غرب وارد نمائیم./950/د102/س
ارسال نظرات