۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۸۴۸۵۵

تاکید آیت‌الله سبحانی بر ضرورت کمک و ابراز همدردی مسلمانان با سیل زدگان پاکستان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله سبحانی، با اشاره به ابعاد گسترده فاجعه سیل در کشور مسلمان پاکستان، از امت ها و جوامع اسلامی خواست به کمک سیل زدگان بشتابند.
آيت الله جعفر سبحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر پنج شنبه در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، در ادامه سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که با حضور طلاب ایرانی و خارجی در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با اشاره به سیل ویرانگر اخیر در پاکستان، بر ضرورت امداد رسانی و کمک به سیل زدگان و افراد بی خانمان تاکید کرد.

این مرجع تقلید، با گسترده توصیف کردن ابعاد این سیل خاطرنشان کرد: بر اثر این سیل هزاران نفر کشته و میلیون ها نفر نیز آواره وبی خانمان شده اند.

حضرت آیت الله سبحانی، خواستار ابراز همدردی مسلمانان جهان با مردم سیل زده پاکستان شد و تاکید کرد: ما مسلمانان نباید نسبت به این حادثه غم انگیز و مصیبت زدگان آن بی تفاوت باشیم.

وی ابراز داشت: هر فردی از امت اسلام باید به اندازه وسع و توان خود با سیل زدگان ابراز همدردی کند و به کمک آنها بشتابد و آنها را در این شرایط سخت تنها نگذارد.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: امیدواریم همه مسلمانان در این راستا به اندازه توان خود به سیل زدگان، بی خانمانان و آوارگان این سیل ویرانگر کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی از قرآن کریم، فلسفه بلایا و حوادث طبیعی را تنبه و توجه انسان دانست و گفت: مصائب، زلزله و حوادث طبیعی، انسان را از خواب غفلت بیدار می کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: زندگی یکنواخت باعث فراموشی خدا و معنویات می شود و این گونه حوادث و بلایای طبیعی باعث می گردد که بشر کمی به معنویات و خدا توجه کند.

مفسر قرآن کریم ابراز داشت: البته وقتی مصیبت و بلایی نازل می شود، ممکن است تمام افرادی که مصیبت و بلا دیده اند، گناهکار نباشند، اما باید توجه داشت، وقتی بلایی نازل می شود، تر و خشک را با هم می سوزاند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات