۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۴۵۶۶
امام جمعه اهر:

پرهیز از اسراف به معنویت بخشی ماه رمضان کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی از افراط و تفریط‌ها در سفره‌های ماه مبارک رمضان انتقاد کرد.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت ‌الاسلام جواد حاجی ‌زاده، امام جمعه اهر، امروز همزمان با هفته جهانی مساجد در مراسم تجلیل از خادمان مساجد این شهر اظهار داشت: مساجد بزرگ‌ترین پایگاه دینی جهان اسلام و یکی از مراکز مهم مذهبی و دینی است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که مساجد پایگاه‌های اندیشه و تعالی هستند، تصریح کرد: مساجد در طول تاریخ اسلام همواره نقش محوری در ترویج فرهنگ غنی اسلامی و دینی در جامعه داشته است.

حجت الاسلام حاجیِ‌‌زاده با تشریح نقش مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مساجد در دوران دفاع مقدس نماد ایثار و پایداری و به عنوان مرکز مهم اسلامی و دینی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

وی در ادامه ماه مبارک رمضان را فرصتی ارزنده برای اشاعه فرهنگ اسلامی و دینی دانست و افزود: همه نهادهای فرهنگی و مذهبی باید گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا از ماه مبارک رمضان به بهترین شکل ممکن در ترویج اسلام ناب محمدی تلاش مضاعف کنند.

امام جمعه اهر گفت: همچنان‌که به مسائل اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در تمام حوزه‌ها و بخش توجه داریم به مسائل معنوی و آموزه‌های دینی نیز توجه ویژه کرده و نباید از این مسائل غفلت کنیم که اساس و پایه دین ما توجه به معنویت و احکام و مبانی اسلامی است.

امام جمعه اهر با انتقاد از برخی افراط و تفریط ‌ها و اسراف در مراسم مختلف فردی و اجتماعی اظهار داشت: همه وظیفه داریم با پرهیز از اسراف زمینه بهره‌مندی از امکانات مادی را برای نیازمندان فراهم کرده و فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه ترویج کنیم.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی اهر در سخنانی راه‌اندازی مراکز قرآنی در مساجد، اعزام روحانیان به روستاها و مناطق دور افتاده، برگزاری مسابقات قرآنی، مراسم شب‌های قدر را از برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان برشمرد./935/پ202/س

ارسال نظرات