۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۸۴۵۴۶

لوح آموزش قرآن معلمان در هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم ارائه شد

خبرگزاری رسا ـ لوح آموزش قرآن معلمان از سوی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم ارائه شد.
قرآن


به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت آموزش و پرورش، لوح آموزش قرآن را ویژه معلمان قرآن طراحی کرده و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار آنان قرار می‌دهد که این لوح آموزشی در حال حاضر در بخش آموزش هجدهمین نمایشگاه قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با منشور توسعه فرهنگ قرآنی و سپردن آموزش عمومی قرآن به وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام حمید محمدی، رییس هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مسؤولیت بخش آموزش این دوره از نمایشگاه را برای نخستین‌بار به وزارت آموزش و پرورش محول کرد که البته این اقدام بسیار مثبت بوده و به طور قطع سطح آموزش و پرورش را تقویت کرده و بحث منشور توسعه قرآنی را جهت‌دار مطرح می‌کند.

براساس این گزارش، در بخش آموزش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بیش از 10غرفه وجود دارد که هر یک از این غرفه‌ها، معرفی فعالیت‌های قرآنی بخش‌ها و سازمان‌های مختلف وابسته به آموزش و پرورش را بر عهده دارند.

این گزارش حاکی است، گروه قرآن دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی که سال‌های گذشته تنها در قالب یک غرفه در بخش نهادها و سازما‌ن‌های نمایشگاه قرآن فعالیت داشته است، امسال در بخش آموزش با فعالیت‌های گسترده‌تری حضور داشته و به معرفی کتاب‌های درسی، سی‌دی‌های آموزشی و محصولات خود می‌پرازد.

در این غرفه کتاب‌های درسی از دوره پیش‌دبستانی تا تربیت معلم به همراه سی‌دی‌ها، نوارها‌ی آموزشی، لوح‌های آموزشی، مجلات آموزشی و مجلات رشد قرآن و مانند آن عرضه شده است.

همچنین، ارائه لوح آموزش قرآن ویژه معلمان قرآن از دیگر اقداماتی است که از سوی دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، در این دوره از نمایشگاه قرآن انجام شده است.

لوح آموزش قرآن ویژه معلمان قرآن که در کیفیت بسیار بالا با چاپ افست به صورت رنگی و بر روی بهترین نوع کاغد طراحی شده و در بخش آموزش هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است، از سال تحصیلی جدید میان معلمان قرآن توزیع می‌شود.

این گزارش حاکی است، یکی از کتاب‌هایی که در غرفه، دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش به معرض نمایش گذاشته شده کتابی است که به منظور اجرای طرح ارتقای تدریس قرآن در دوره سوم ابتدایی تالیف و به چاپ رسیده و علاوه بر این کتاب، کتاب‌های قرآن دوره چهارم و پنجم ابتداییی که شامل طرح آموزشی 30 درصد است نیز در این غرفه به نمایش گذاشته شده است.

در غرفه دفتر برنامه‌ریزی و تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، کتاب 10جزء قرآن کریم ویژه دوره سوم راهنمایی نیز عرضه شده و این کتاب شامل 200 صفحه از قرآن کریم است که باعث می‌شود تا دانش‌آموزان دوره سوم راهنمایی در طول سال تحصیلی 10جزء از قرآن را بخوانند.

گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 17 مرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شده و تا 12 شهریورماه ادامه خواهد داشت. /920/د102/ص

ارسال نظرات