۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۸۴۰۴۸
با حضور مبلغان؛

طرح تربیت خطیب در ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ معاون اداره تبلیغات اسلامی از برگزاری طرح تربیت خطیب با حضور مبلغان این شهرستان خبرداد.
معاون اداره تبليغات اسلامي ساري
حجت الاسلام حسین زارع، معاون اداره تبلیغات اسلامی ساری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری طرح تربیت خطیب با حضور مبلغان این شهرستان خبرداد.

وی با بیان این‌که طرح تربیت خطیب در ساری به مدت پنج ماه و با حضور 15 نفر از مبلغان مرد و پنج نفر از مبلغات زن برگزار شده است، افزود: در این طرح موضوعاتی از قبیل تاریخ تشیع، مقتل شناسی، فن سخنوری و خطابه، حدیث شناسی و فقه الحدیث، آسیب شناسی و روانشناسی تبلیغ، شناخت فرقه‌های انحرافی، نقش ارتباطات و تبلیغات، رفتار و اخلاق مبلغ و فن آوری اطلاعات برای مبلغان مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام زارع برگزاری آزمون و تست شفاهی سخنرانی را یکی از ویژگی های این دوره عنوان کرد و و بیان داشت: در طول برگزاری این دوره نزدیک به 15تست سخنرانی انجام شده است.

وی با بیان این‌که در این دوره از توانمندی هشت استاد برجسته حوزه و دانشگاه استفاده شده است، گفت: به دلیل اهمیت برخی موضوعات درسی، برای بعضی درس ها از توانمندی دو استاد استفاده کرده ایم.

معاون اداره تبلیغات اسلامی ساری در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز دوره جدید قرآن آموزی در این شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این محفل انس با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در 28 مسجد این شهر برگزار می شود.

وی با بیان این که نهضت قرآن آموزی با بهره گیری از روش های روخوانی و روان خوانی، درک و مفاهیم، تجوید، قرائت، سرود، قطعه و حفظ در کانون های قرآنی ساری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: برخی کارگاه های آموزشی نیز در طرح نهضت قرآن آموزشی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این‌که برخی از معلمان و حافظان قرآن به منظور ارتقاء سطح دانش در کارگاه های آموزشی طرح نهضت قرآن آموزی استان شرکت می کنند، تصریح کرد:  این افراد با استفاده از روش های صحیح، قرآن را به نوآموزان آموزش می دهند و همچنین کیفیت آموزشی کانون های قرآن ساری با حضور این اساتید و وعاظ قرآنی ارتقاء می یابد.

وی از اجرای برنامه های متنوع و آموزشی قرآنی در مساجد این شهر خبر دادو افزود: محافل انس با قرآن در برخی مساجد شهر ساری دو تا سه شب نیز برگزار می شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات