۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۸۳۴۳۹
نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران:

سه هزار دانشجوی مازندرانی در طرح ضیافت اندیشه شرکت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مازندران، امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف طرح ضیافت اندیشه پرداخت و گفت: سه هزار دانشجوی مازندرانی در این طرح شرکت می کنند.
طرح ضيافت انديشه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد رحیمیان، مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مازندران، امروز در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف طرح ضیافت اندیشه پرداخت و گفت: دانشگاه مازندران با اجرای دهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه های کشور و همچنین طرح ضیافت اندیشه در تابستان امسال با جدیت در راستای تحقق شعار سال همت مضاعف و کار مضاعف گام برداشته است.

وی گفت: با توجه به این‌که از امسال تا 9 سال آینده ماه مبارک رمضان در تابستان خواهد بود، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مرکز با هدف معرفت افزایی و بصیرت بخشی دینی و فرهنگی در میان دانشجویان و غنی سازی اوقات فراغت آنان، طرح ضیافت اندیشه را تدوین کرده است.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به این‌که این طرح با حمایت صد در صد نهاد ریاست جمهوری روبرو شده است؛ تصریح کرد: حضور مستقیم چندین وزارتخانه در این طرح نشان دهنده سطح گستردگی آن است که بر اساس مصوبه کمیسیون فرهنگی هیأت دولت موظف به پشتیبانی برای تحقق آن شدند.

وی افزود: طرح ضیافت اندیشه در 35 پایگاه در 30 استان اجرا خواهد شد و به طور عمده دانشگاه های مادر در هر استان مسؤول اجرای آن هستند و در مازندران نیز سه هزار دانشجو در این طرح بزرگ شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام رحیمیان همچنین به حضور 36 استاد شاخص و برتر استان از حوزه و دانشگاه برای تدریس در کلاس های طرح اشاره و خاطر نشان کرد: همه ی این اساتید در دوره های ویژه آموزشی نیز شرکت کرده اند.

مسؤول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، حضور در کلاس های ضیافت اندیشه را برای دانشجویان ثبت نام شده الزامی دانست و گفت: دانشجو دو برابر ساعت های معمول یعنی 34 ساعت برای هر واحد درسی در کلاس ها حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه با حضور سه هزار دانشجو روز شنبه در مرکز همایش های دانشگاه مازندران برگزار و تا 22 روز ادامه خواهد یافت.

 احمد احمد پور، سرپرست دانشگاه مازندران، نیز در ادامه این جلسه اجرای طرح ضیافت اندیشه در کشور را مانور قدرتی برای توانمندی های حوزه آموزش عالی دانست و گفت: این طرح سراسری نخستین برنامه عظیم اردویی دانشجویی بعد از انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره بر این‌که طرح ضیافت اندیشه با همکاری وزارتخانه های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این طرح بزرگ در بر گیرنده دو بخش تربیتی و آموزشی است که دانشجویان با گذراندن دروس تعریف شده در این طرح، معادل چهار واحد درسی آموزشی از گروه دروس عمومی را خواهند گذراند.

احمد پور جریان شناسی فکری و فرهنگی، مباحث متون اسلامی، مهارت های زندگی، جنگ نرم و نظام سیاسی در اسلام را از جمله سرفصل های دروس این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: افزون بر دوره های درسی و آموزشی با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان برنامه های فوق برنامه شامل نقد فیلم، برنامه های ورزشی و همچنین مراسم مذهبی ویژه این ماه اجرا خواهد شد.

سرپرست دانشگاه مازندران، میزان هزینه اجرای این طرح را بالغ بر ده میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در مقابل هزینه های مختلف میزبانی در این طرح، تنها پنجاه هزار ریال برای  نام‌نویسی در طرح، از دانشجو دریافت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همه ی دانشجویان دانشگاه های استان مازندران و دانشجویان مازندرانی که در سایر دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند می توانند در این طرح شرکت کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات