۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۳۴۲۸
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

4500 مسجد و امامزاده در مازندران غبارروبی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از غبارروبی چهار هزار و پانصد مسجد و امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد.
غباروبي مساجد
حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از غبارروبی چهار هزار و پانصد مسجد و امامزاده در مناطق مختلف استان در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.

وی با بیان این‌که مراسم غبارروبی و عطرافشانی 45 مسجد و امامزادگان شاخص استان در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز شده است، افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه طهارت، پاکی و ماه نزول قرآن باید با تطهیر مساجد و اماکن مذهبی به استقبال این ماه بزرگ برویم و از سویی هم باید نفوس و جانمان را در اواخر ماه شعبان المعظم تطهیر و آمادگی لازم برای ورود به ماه رمضان ایجاد کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ماه مبارک رمضان را فرصتی بسیار مناسب برای دوری از گناه و کسب تقوی الهی دانست و تصریح کرد: در این راستا اداره کل اوقاف و امورخیریه برنامه هایی نظیر برگزاری کلاس های تفسیر قرآن کریم، محافل انس با قرآن با حضور قاری مصری استاد نعینع، اهدای سبد کالا به مستمندان، اعزام 85 مبلّغ به مناطق محروم، برگزاری مراسم لیالی قدر، مراسم افطار دهی در سطح مساجد و بقاع متبرکه از نیات واقفین، برگزاری حلقه های معرفت و ده ها برنامه دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید در سال همت مضاعف و کار مضاعف با حضور گسترده‌ خود در مساجد، تکایا و امامزادگان استان قلوب خود را از احکام و معارف قرآنی و دینی، نورانی کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از پایان 25 طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان استان خبر داد و گفت: طرح نشاط معنوی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص با حضور 38 مبلّغ اعزامی از قم و مربیان مجرب برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: طرح نشاط معنوی در استان با برگزاری پانصد کلاس با موضوعات قرآنی، اخلاقی، عقاید، احکام، آموزشی، ورزشی،  تفریحی و اردویی با به کارگیری 92 مربی برگزار شد.

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: در این طرح 75 اردوی تفریحی، فرهنگی و آموزشی به دیگر اماکن مذهبی و تفریحی نیز برگزار شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات