۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۸۲۴۰۰

دو هزار و 300 مسجد در گیلان غبارروبی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از غباررویی بیش از دو هزار و 300 مسجد این استان همزمان با در پیش بودن ماه مبارک رمضان خبر داد.
غباروبي مساجد
حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، گفت: همزمان با در پیش بودن ماه مبارک رمضان بیش از دو هزار و 300 مسجد در مناطق مختلف اتان غبارروبی خواهد شد.

وی با بیان این که غباروبی مساجد از سنت‌های زیبای مردم مسلمان است که اسلام را احیا می‌کند، افزود: این اقدام پسندیده هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان در استان صورت می گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان خاطر‌نشان کرد: طرح غبارروبی و عطرافشانی مساجد با مشارکت قشرهای مختلف مردم با هدایت اعضای هیأت‌های مساجد همه ساله در دهه پایانی ماه شعبان انجام می گیرد و این کانون های مذهبی برای برگزاری آئین های ویژه ماه پرفضیلت رمضان، ماه میهمانی خدا آماده و آراسته می‌شوند.

حجت الاسلام گلمیزاده در ادامه با برشمردن فضایل ماه مبارک رمضان بر حضور گسترده و فعال اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در مساجد تأکید کرد.

وی مساجد را یک نهاد الهی و اجتماعی خواند و افزود: باید برای مساجد برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گیرد و با برنامه مشخص و روشن آن را سامان داد و نهایت بهره‌برداری فرهنگی و دینی باید از صورت گیرد.

مسؤول دبیرخانه ستاد رسیدگی به امور مساجد گیلان با تأکید بر نقش مساجد در حفظ انقلاب و انسجام مردم تصریح کرد: مساجد در طول تاریخ همواره پایگاه مستحکمی برای تقویت وحدت و همدلی و مبارزه با دشمنان نظام اسلامی بوده است؛ از این رو باید توجه جدی به نقش آن داشته باشیم.

حجت الاسلام گلمیرزاده در پایان تصریح کرد: طرح نمادین غباروبی مسجد حجتیه شهرستان رشت پنج‌شنبه چهاردهم مرداد ‌با حضور روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات