۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۸۱۸۹۳
به مناسبت نیمه شعبان؛

شماری از طلاب حوزه های علمیه تبریز معمم شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد حضرت ولیعصر(عج)، بیست و شش طلبه حوزه های علمیه طالبیه و سفیران هدایت تبریز معمم شدند.
عمامه گذاري طلاب تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه طالبیه و سفیران هدایت(حاج صفرعلی) تبریز در بیت آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز برگزار شد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج) از وظایف مهم جامعه روحانیت اظهار داشت: علما و طلاب علوم دینی به عنوان خادمین شریعیت، مسؤولیت سنگینی در قبال آمادگی فکری و اعتقادی مردم نسبت به ظهور آن حضرت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از مناطق کشور با مشکل کمبود روحانی مواجه هستند، خاطر نشان کرد: بایستی علاوه بر تامین نیاز داخل، با تربیت طلابی مسلط به زبان های خارجی، در امر اعزام مبلغ به خارج از کشور نیز فعال باشیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف گفت: مخاطب اصلی این پیام حوزه های علمیه و روحانیت هستند، مدارس علوم دینی باید در امر تعلیم و تربیت طلاب عزم خود را جزم کنند.

آیت الله شبستری تعلیم، تهذیب و مقید بودن به لباس رروحانیت را از مهمترین وظایف طلاب ملبس دانست و اظهار داشت: آنان که افتخار پوشیدن این لباس مقدس را دارند، باید بدانند که کوچتررین لغزشی در جامعه به نام و حساب نوع جامعه روحانیت نوشته می شود.

وی در ادامه با تاکید بر بهره مندی طلاب از فرصت اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان برای مطالعه تفاسیر مختلف قرآنی خاطر نشان کرد: متاسفانه عده ای که هیچ بویی از علوم حوزوی نبرده اند، اقدام به تفسیر به رای آیات و روایات می کنند، روحانیت باید با مطالعات گسترده به مقابله با این پدیده بپردازند.

همچنین حجت الاسلام لطیفی، مدیر حوزه علمیه تبریز و رییس شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به ارایه گزارشی از مدارس علوم دینی تبریز پرداخت.

گفتنی است، در پایان این مراسم بیست و شش طلبه حوزه های علمیه طالبیه و سفیران هدایت(حاج صفرعلی) تبریز معمم شدند./۹۳۵/پ203/ص
ارسال نظرات