۰۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۸۱۷۲۵
پژوهشگر ایرانی:

پیشرفت های روز افزون کشور شگفت آور است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر ایرانی در نشست تخصصی همایش دکترین مهدویت گفت: پیشرفت‌های روزافزون علمی و فناوری کشور در نرخ رشد شگفت‌آور است.
نشست تخصصي همايش دکترين مهدويت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حامد پور رستمی، پژوهشگر ایرانی با ارائه مقاله «کارکردهای جامعه ولایی و حکومت ولایی در زمینه‌سازی ظهور» در نشست تخصصی همایش بین المللی دکترین مهدویت اظهار داشت: جامعه ولایی و حکومت ولایی اصلی‌ترین گزینه‌هایی برای عهدی است که امام زمان به آنها اشاره می‌‌کند.

وی با اشاره به کارکرد جامعه ولایی در زمینه‌سازی گفت: اگر مراد از عهد زمینه‌ساز اصل پذیرش ولایت عالمان دینی و تحقق جامعه ولایی باشد موضوعیت دارد؛ اما اگر مراد نماز اول وقت و ترک گناه باشد باز هم از طریق ولایت است که باید و نبایدهای شرعی می‌رسیم. از این رو در زمینه‌سازی موضوعیت و هم طریقیت دارد.

این پژوهشگر ایرانی در بخش دیگری از سخنان خود تبعیت صالحان و تصرف بر امور از جانب طاغوت را جولان انحراف فکری و فساد عملی دانست و گفت: اگر طاغوت در رأس باشد مشکلات فراوانی پیش می‌آید و نتیجه آن هدر رفت فرصت‌هاست.

وی تاکید کرد: باید حکومت ولایی برپا شود که مهم‌ترین دغدغه امام علی‌(ع) نیز در همین مورد این بود که در رأس یک جامعه باید اصل بصیرت، فقاهت و عدالت باشند.

رستمی ادامه داد: ابعاد زمینه‌سازی ظهور از بعد نرم‌افزاری و سخت افزاری قابل تأمل است و این تأمل سبب افزایش چشم‌گیر نرخ رشد زمینه‌سازی با ترویج گفتمان موعود خواهی در جهان خواهد شد.

وی یادآور شد: امام زمان‌(ع) می‌فرمایند بی‌بصیرتان و جاهلان شیعه ما را آزار می‌دهند از این رو باید بصیرت‌بخشی در جوامع شیعی صورت گیرد، همه بر این باوریم که شاخصه اصلی حکومت ولایی بعد فرهنگی آن است، حکومت ولایی که براساس دکترین مهدویت استوار است، سامانه نظام‌مند منطقی و معقول دارد و اساسی‌ترین بازو در جنگ نرم شاخصه فرهنگی است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان این که ما در جنگ نرم قرار داریم گفت: اگر در جنگ نرم کشوری توانست شاخصه فرهنگی قبلی داشته باشد برد با آن است، حکومت ولایی واجد بالاترین قدرت معرفتی است و با این شاخص فرهنگی جنگ نرم را می‌تواند ببرد و زمینه‌سازی بزرگ برای ظهور منجی و چالش‌سازی بزرگ برای مستکبران موعودستیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: پیشرفت‌های روزافزون علمی و فناوری کشور در نرخ رشد شگفت‌آور است و تولید علم و توسعه عدالت محور در خرده سیستم های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی براساس دکترین مهدویت سبب اثبات کارآمدی حکومت دینی در جمع میان دین و دنیا می‌شود.

رستمی اظهار داشت: آستانه ظهور صحنه صف‌آرایی جبهه‌هاست، تلاش برای زمینه‌سازی به منظور تعجیل در تحق نصاب‌ها برای ظهور و تلاش برای زمینه‌سوزی به منظور تأخیر در تحقق نصاب‌ها برای ظهور زمینه ظهور را سرعت می‌بخشند.

وی با بیان این‌که رویش حکومت ولایی آغازی برای آغاز افول جبهه مستکبر زمینه‌سوز و پایان مظلومیت جبهه زمینه‌ساز و در نهایت ظهور منجی معنویت است، اظهار داشت: راز تبعیت مردم و تبعید یا غربت امامان و پیشوایان مصلح دینی از سوی طاغوت‌های زمان قلب یاوران نظری و عملی جبهه ولایت را به درد آورده و ملت ایران به رهبری امام خمینی‌(ره) با تأسیس انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت ولایی قلب امام زمان‌(عج) را شاد کرد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات