۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۸۱۴۸۲

امام جمعه اهر بر احداث مصلای جدید در این شهر تأکید کرد

خبرگزاری رسا - عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: شهر اهر با جمعیت 150 هزار نفر نیازمند ایجاد مصلای جدید است.
حجت الاسلام حاجي زاده امام جمعه اهر
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده امروز در جلسه شورای اداری نماز، نماز جمعه را میعادگاه عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت و فرهنگ اسلام ناب محمدی عنوان کرد و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن را مظهر وحدت و همدلی مسلمانان برشمرد.

وی ترویج فرهنگ نماز برای همگانی کردن را یک وظیفه عمومی عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم با ساز و کارهای علمی و عملی در جذب جوانان و نوجوانان به نماز جمعه و جماعات تلاش مضاعف داشته باشیم.

رییس شورای اقامه نماز اهر ادامه داد: نماز جمعه به عنوان ذکر الهی و تریبون مهم نظام اسلامی است و صلابت و اقتدار و حضور پرشور امت وفادار در این اجتماع عظیم معنوی موجب صلابت، اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

وی، تریبون نماز جمعه را متعلق به نظام اسلامی و برای پاسداری از دستاوردهای مقدس آن ذکر کرد و موفقیت ستاد نماز جمعه را در گرو همکاری و همیاری مردم برشمرد و بر مشارکت همگانی در برنامه‌های متنوع این ستاد تأکید کرد.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه هم‌اکنون در بیش از ششصد شهر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود، این شکوه و عظمت را نشان از وفاداری ملت ایران به نظام اسلامی و دستاوردهای آن دانست و افزود: نماز جمعه در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی همیشه مورد توجه مردم و مسئولان بوده و در این شهرستان با وجود حضور پرشور و حماسی مردم مصلای فعلی اهر پاسخگوی خیل نمازگزاران نبوده و در برخی از ایام سال خصوصا ماه مبارک رمضان نمازگزاران مجبورا در خارج از مصلا، نماز جمعه را اقامه کنند.

وی گفت: شهرستان 150 هزار نفری اهر نیازمند ایجاد مصلای جدید بوده که امیدواریم با همکاری مسؤولان استانی، محلی و مشارکت دولت و خیران شاهد آغاز عملیات اجرایی مصلی جدید در اهر باشیم.

وی همچنین، از کسب رتبه برتر ستاد نماز جمعه اهر در بین ششصد ستاد نماز جمعه و کسب رتبه اول استانی شورای اقامه نماز اهر خبر داد./935/پ203/س
ارسال نظرات