۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۸۱۱۴۱

جشنواره ملی اذان؛ ندای توحید به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره ملی اذان؛ ندای توحید یادمان مرحوم رحیم موذن‌زاده اردبیلی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
اذان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، بخش مسابقه این جشنواره در دو گروه سنی بالای 16 و زیر 16 سال با حضور داوران ملی مسابقات اذان اجرا و در نهایت نفرات برگزیده با رای هیات داوران انتخاب شد.

برای حضور در بخش مقالات و مسابقه این جشنواره 350 نفر اعلام آمادگی کرده بودند که در نهایت 30 نفر به مرحله میانی داوری راه پیدا کردند و دروان در مرحله پایانی نیز 15 نفر را حایز رتبه کشوری اعلام کردند.

در بخش مقالات از میان مقالات متعدد ارسال شده، پنج مقاله در چهار موضوع تاریخی، معنوی و تربیتی، علمی و اجتماعی به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی شد.

همچنین میدانی در داخل شهر اردبیل به نام این موذن فقید کشورمان نامگذاری شده و تندیس وی با 13 متر ارتفاع رو به قبله نصب شده که پس از پرده برداری در چهارم مردادماه روز اردبیل، همه روزه در سه نوبت صبح ، ظهر و عصر اذان از نرم افزار تعبیه سده در این تندیس به صورت خودکار پخش خواهد شد.

بنا به گزارش خبرنگار رسا؛ در بخش مقالات، امان الله شفایی از استان قم، روشنک و سحر انصاری از استان اردبیل و روح الله فرجی از استان اردبیل به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در این بخش عسگر آمون و نادر سقاء از استان اردبیل به عنوان برگزیدگان بخش مقالات معرفی شدند.

در بخش اذان گویی این جشنواره نیز که در دو قسمت اذان بیات ترک و اذان عربی برگزار شد، هاشم جدی، داود محرم نژاد و مهدی دولت خواه به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در این بخش در زمینه اذان بیات ترک محمدصادق درآبادی، سلمان حمیدزاده و سیدمیلاد اعزازی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

در بخش اذان گویی عربی جشنواره ملی اذان ندای توحیدی پیمان کاظمی، حبیب الله پوراحمدی و رضوان راحلی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین در بخش اذان گویی عربی این جشنواره میلاد هدایت، رضا عقلمند، حسن بضاعت پور، مجید قویدل و مرتضی نوایی به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

برگزیدگان این جشنواره کمک‌هزینه عمره مفرده، سفر عتبات عالیات و کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت کردند و برای برگزیدگان سه گروه اذان‌گویی، مقالات و بخش اذان دانش‌آموزی تندیس کوچکی از رحیم موذن‌زاده اهدا شد./935/پ202/س
ارسال نظرات