۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۸۱۰۷۰
فردا؛

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا - چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت از فردا تا سی و یکم تیر در تبریز برگزار خواهد شد.
پيامبر اعظم
علی محرمی، دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بیش از 550 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از آن میان 88 فیلم به بخش مسابقه راه یافته اند.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش ملی و بین الملل برگزار می شود که بخش ملی شامل فیلم های تولید شده از نیمه دوم سال 86 به بعد و بخش بین الملل شامل فیلم های تولید شده از سال 2006 به بعد است.

محرمی افزود: در سال های اخیر گام های مثبتی در جهت گسترش سینمای معناگرا و حقیقت مدار در کشور برداشته شده و در این میان جشنواره فیلم کوتاه رحمت به علت پرداخت شایسته و تام به موضوعات دینی و مذهبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی این جشنواره را محلی برای تعامل مثبت فیلمسازان متعهد و طرح آثار فاخر به منظور معرفی ابعاد شخصیتی پیامبر عظیم الشان اسلام و نمایان سازی جلوه های رفتار و اخلاق و سیره نبوی در زندگی انسان معاصر عنوان کرد.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت خاطر نشان کرد: هم زمان با برگزاری چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «رحمت»، از شش فیلم با محوریت دینی برای تولید حمایت می شود.

محرمی ادامه داد: فیلم داستانی "قبله گاه" به کارگردانی "یعقوب جدیری" و نویسندگی "نادر ساعی ور"،‌فیلم داستانی "باد و باران" به کارگردانی و نویسندگی "معصومه محمدپور"، فیلم داستانی "جوری دیگر باید دید" به نویسندگی و کارگردانی "وحید فولادوند"، فیلم داستانی "یول" به نویسندگی و کارگردانی "نادر ساعی ور"،‌فیلم داستانی "باد هر کجا بخواهد می وزد" به کارگردانی "علی شریفی" و نویسندگی "اکبر محمودی شریعت" و انیمیشن "مال نافع" به کارگردانی و نویسندگی "محمد پورعبدالله فرشبافی" شش فیلم حمایت شده از سوی دبیرخانه این جشنواره می باشند.

وی در پایان تصریح کرد: این فیلم ‌ها پس از بررسی در شورای تخصصی انجمن فیلم آذربایجان شرقی انتخاب و در چهارمین جشنواره فیلم کوتاه «رحمت» نیز حضور خواهند داشت.

یادآور می شود، چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رحمت از فردا تا سی و یکم تیر در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز برگزار خواهد شد./935/پ202/س
ارسال نظرات