۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۸۱۰۶۴
امام جمعه اهر:

شورای نگهبان از حاکمیت اسلام مراقبت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو شورای استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان شرقی گفت: شورای نگهبان به عنوان نهادی بی طرف از حاکمیت مداوم اسلام مراقبت می‌کند.
شوراي نگهبان
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که برخی رد صلاحیت شوندگان در انتخابات درصدد زیر سؤال بردن جایگاه و شأن شورای نگهبان هستند، اظهار داشت: این شورا با وظایف تعریف شده‌اش، با عناوین مختلف در بسیاری از کشورهای متمدن جهان وجود دارد.

وی گفت: در ممالک مترقی که قانون‌های اساسی مدون و پیشرفته‌ای دارند، گروهی از بزرگان حقوقی و رجال معتبر سیاسی بر حسن اجرای قانون اساسی نظارت دارند، از این رو فعالیت شورای نگهبان افزون بر مشروعیت،‌ یک روند عقلانی نیز به حساب می‌آید.

حجت الاسلام حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز که به همت بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید‌ آیت تدوین شد، اصول اولی‍ه‌ای بدان اضافه شده که از آن جمله شورای نگهبان و ولایت فقیه بود که اسلامیت نظام را تا ابد بیمه کرد.

وی با رد ادعاهای برخی افراد در مورد سلامت و طریقه عملکرد شورای نگهبان اظهار داشت: با نگاهی به ترکیب و نوع چینش این افزاد و نیز تقوای فردی اعضای شورا مشخص می شود که این شورا یکی از مقدس ترین و بی‌طرف‌ترین نهادهای جمهوری اسلامی ایران است.

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی گفت: شورای نگهبان نبض نظام اسلامی را در دست دارد و از حاکمیت مداوم اسلام مراقبت می کند و چنانچه مصوبات مجلس به عنوان قوه قانون‌گذار با اسلام مخالف باشد، این شورای نگهبان است که با اقتدار کامل در مقابل آن می ایستد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که ایشان فرمودند؛ این شورا عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است./935/ت302/س
ارسال نظرات