وحدت حول دشمن!
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نزدیک به یک ماه است ملت ایران وسط یک معرکه جنگ تمام عیار قرار دارد.
آنچه ناظران جهانی مشاهده می کنند یک وحدت مثال زدنی در میان اقشار ملت، وحدت بین دولت_ملت، وحدت نیروهای مسلح، وحدت بین نیروهای جبهه مقاومت در منطقه و ظهور یک رهبری جدید، نیرومند، شجاع، هوشمند و دست به ماشه در برابر دشمن است.
تئوریسینهای نظامی و سیاسی دنبال دو کلمه کلیدی هستند که چنین اوضاعی را تفسیر و تحلیل کنند. حال آنکه سپهبد شهید قاسم سلیمانی در آخرین تفسیرهای سیاسی خود چنین وضعیتی را پیشبینی کرده بود.
آنچه امروز ما در میدان و خیابان میبینیم؛ "وحدت حول دشمن" است. سپهبد شهید قاسم سلیمانی می فرمود: شناخت از دشمن یک امر تحقیقی و تجربی است، وحدت پیرامون اصول یک موضوع حقیقی است. امروز همه ملت ایران به تحقیق و تجربه به این نتیجه رسیدند که آمریکا دشمن است و کمر به هدم ایران از روی زمین بسته است.
او نیز میفرمود؛ کوچه دادن به دشمن بدترین نوع خیانت است.
امروز برای مردم روشن شده است چه کسی دشمن و چه کسی دوست است! این دریافت و فهم عظیم مردم از دل حوادث جنگ ۱۲ روزه، کودتای دی ماه و جنگ تجاوزکارانه اسفندماه که با شهادت رهبر عظیم الشأن جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای بیرون آمده است.
امروز در جامعه ما دوصدایی در شناخت دشمن وجود ندارد. کسی جرات ترویج فهم غلط از دشمن ندارد. هیچکس قادر نیست آدرس غلط از دشمن بدهد.
"وحدت حول دشمن" امروز مردم را به خیابانها و میدانها کشانده است. وحدت حول دشمن انگشت نیروهای مسلح را روی ماشه شلیک هزاران موشک و پهباد نهاده است امروز هیچکس در وجود مشروعیت و مقبولیت مقاومت ملت ایران در برابر آمریکا و صهیونیسم بینالملل ندارد.
از ایران فقط یک صدا به گوش می رسد؛ بزن بزن که داری خوب می زنی!
حتی یک لحظه هم توقف نکن!
همانطور که رهبر شهیدمان پیش بینی کرده بود؛ملت ایران مبعوث شده است تا آمریکا را سرجایش بنشاند.
نظریه "بعثت مردم" از دل نظریه "وحدت حول دشمن" بیرون آمده است، لذا به قول مولانا:
خیز که امروز جهان آن ماست
جان و جهان ساقی مهمان ماست
۲_سوال این است؛ پایانی بر این جنگ متصور است؟ گفتگو و مذاکره در این نبرد چه جایگاهی دارد؟ پاسخ روشن است؛ ما در حال جدی ترین و واقعی ترین گفتگو و مذاکره با آمریکا هستیم!
هر پهپاد انهدامی و هر موشکی که در پایگاه های آمریکا در منطقه و سرزمین های اشغالی فرود می آید حاصل هزاران پیام برای دشمنی است! ملت ایران دیگر حاضر نیست مذاکرات صدها بار تجربه شده را پشت میز ادامه دهد. ما با ضریات کوبنده موشک و پهپاد با دشمن گفتگو می کنیم چون فقط صداهای انفجار و موج تخریب این نوع مذاکرات برای دشمن قابل شنیدن است.
ما با بستن تنگه هرمز و احتمالاً در آینده بستن تنگه باب المندب با استکبار جهانی گفتگو میکنیم. این نوع گفتگو یعنی زلزله در بازار انرژی جهان این نوع گفتگو یعنی در افتادن با همه هستی و دنیای کثیف آمریکاییها و صهیونیستها!
نتایج این گفتگو از پیش معلوم است؛ تسلیم بدون قید و شرط دشمن! دشمن به زودی به هم میریزد. آن روز خیلی دور نیست. بزور دارد خود را سر پا نگه میدارد.
دلیل و نشانه این شکست در اراده پولادین ملت نهفته است. ملت اراده کرده است خود "مذاکرات" را مدیریت کند. پایان این گفتگو تسلیم دشمن در برابر شروط ایران است.
۳_سوال؛ شروط ایران چیست؟
الف: آمریکا مسئولیت این تجاوز را بپذیرد و وفق حقوق بین الملل متجاوز باید مجازات شود و غرامت جنگ را بپردازد.
ب: نتیجه طبیعی پایان این برچیدن بساط تحریم ها و تهدیدها و تحقیرهای ملت از سوی استکبار جهانی است.
ج: نظامات حقوقی جدید در تنگه هرمز مناسبات جدید ایران با اعراب خلیج فارس با اراده ای که جمهوری اسلامی ایران اراده خواهد کرد. جهان باید هزینه امنیت انرژی را به ایران بپردازد.
د: برچیدن پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه و کشورهای منطقه
ه: پایان دادن به تجاوزات اسرائیل غاصب در منطقه از طریق عملیاتی کردن پیشنهاد مشخص امام شهیدمان آیت الله العظمی خامنه ای مبنی بر رفراندوم در سرزمین های اشغالی برای تعیین سرنوشت زندگی مردمی که در فلسطین زندگی می کنند.
کلید پایان جنگ دست ملت ایران و نیروهای مسلح و رهبری شجاع آن است. هیچ کس، هیچ نهاد بین المللی نمی تواند این کلید را از دست ما بگیرد.
آنچه به عنوان شرایط پایان جنگ گفته شد، روی میز مذاکرات است. خطوط آن از میان شرایط رهبری جدید در مورد جنگ، شعارهای مردم در اجتماعات میلیونی این روزها و شب ها و "موشک نوشت" رزمندگان نیروهای مسلح بیرون آمده است.
چرخه جنگ، مذاکره، صلح و جنگ شکسته شده است.
محمد کاظم انبارلویی