۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۸۰۹۹۲

دوره های آموزشی ائمه جماعات مدارس کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اقامه نماز جماعت در مدارس شبانه‌روزی و آموزش ویژه ائمه جماعات مدارس را در اولویت کار داده ایم.
نماز دوره های آموزشی ائمه جماعات مدارس کشور برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام سیدجواد بهشتی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات اذان دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسابقات اذان،‌ احکام و انشای نماز را در دستور کار داریم و علاوه برآن در راستای ترغیب دانش‌آموزان به فرهنگ مقدس نماز زیباسازی نمازخانه‌ها را با همکاری سازمان نوسازی مدارس امسال در دستور کار داریم.

وی افزود: افزون بر آن اقامه نماز جماعت در مدارس شبانه‌روزی و آموزش ویژه ائمه جماعات مدارس را نیز در اولویت کار داریم.

مشاور ورزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه عترت نیز برای روز غدیر خم، محرم و صفر معرفی یاران امام حسین، معرفی حضرت فاطمه زهرا، حضرت زینب(س) و حضرت خدیجه(س) به عنوان سه بانوی بزرگ اسلام برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون ششصد دارالقرآن در کنار مدارس کشور دایر است و علاوه بر آن ده هزار مدرسه قرآن در فضای رسمی مدارس و در شیفت عصر در سال تحصیلی 89 ـ 90 راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل دفتر گسترش فرهنگ نماز، قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که برای این امر برنامه‌ریزی‌هایی در نظر گرفته‌ایم، گفت: در سال تحصیلی 89 ـ 90 حرکت موثری را در راستای اعتلای فرهنگ قرآن در مدارس کشور انجام می‌دهیم.

مشاور ورزیر آموزش و پرورش از برگزاری برنامه‌های ویژه مهدویت در حوزه قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در راستای معرفی سیره و شخصیت امام زمام(عج) دوره‌های آموزش مهدویت را برای دانش‌‌آموزان و فرهنگیان هماهنگ کرده‌ایم و مناطقی که مرکز تخصصی مهدویت را دارند در این راستا همگام هستند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره مسابقات اذان کشوری به مدت سه روز در مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی اردبیل برگزار می‌شود.

در این مسابقات 99 نفر از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و 132 نفر از ‌دانش‌آموزان مقطع متوسطه شرکت کرده اند./935/پ202/س
ارسال نظرات