۲۴ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۸۰۹۶۰

مراسم جشن سالروز میلاد قمر بنی‌هاشم در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه جشن و سرور سالروز میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس‌‌(ع) با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مساجد و تکایای قم برگزار شد.
تولد حضرت عباس (ع)،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم ویژه جشن و سرور، همزمان با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل‌العباس‌‌(ع) و روز جانباز با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع)، جمعه 25 تیرماه در مساجد و تکایای قم برگزار شد.

این مراسم در دفتر مقام معظم رهبری، بیوت مراجع تقلید، مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و دیگر اماکن مذهبی در حال برگزاری است که طی آن سخنرانان به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی و رشادت‌های حضرت ابوالفضل‌‌(ع) پرداخته، مداحان به مدیحه‌سرایی و دوستداران خاندان اهل بیت(ع) با پخش شیرینی و شربت این روز را گرامی داشتند.

براساس این گزارش، در شب سالروز میلاد با سعادت علمدار کربلا، بارگاه حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن مقدس استان میزبان زائران و مجاورانی بود که خود را به قم رساندند تا میلاد قمر بنی‌هاشم را به کریمه اهل بیت‌‌(ع) و پیشگاه مقدس قطب عالم امکان حضرت بقیةالله‌‌(عج) تبریک و تهنیت بگویند.

همچنین، پنجشنبه 24 تیرماه و در شب میلاد حضرت ابوالفضل(ع) پس از نماز مغرب و عشاء، مراسمی با سخنرانی حجت‌الاسلام شهیدی در شبستان امام خمینی‌‌(ره) برگزار و پس از آن برنامه مدیحه‌سرایی و قرائت دعای کمیل توسط حاج مهدی سلحشور از مداحان اهل‌بیت‌‌(ع) اجرا ‌شد.

خاطرنشان می‌شود، دعای ندبه نیز هنگام طلوع آفتاب صبح جمعه توسط حاج مهدی سلحشور در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) قرائت ‌شد.

گفتنی است، حال و هوای شهر مقدس قم در روزهای آغازین اعیاد ماه شعبان با جشن و سرور توأم شده و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت‌‌(ع) در نقاط مختلف استان با پرپایی مجالس شادی به استقبال این اعیاد خجسته رفته‌اند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات