۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۰۸۵۴
مسؤول موسسه مسجد:

سیره امام حسین نفی تعارف بر سر اصول است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول موسسه مسجد گفت: نباید بخاطر مصالح حزبی و باندی، افرادی که خط قرمزها را زیرپا می گذارند، مورد حمایت قرار دهیم.
امام حسين ع


حجت الاسلام تقی قرائتی، مسؤول موسسه مسجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک میلاد امام حسین(ع) گفت: ما باید در امام شناسی به ابعاد گسترده تری بپردازیم و تمام ابعاد زندگی معصومین را زیر ذره بین قرار دهیم.

وی ادامه داد: زندگی امام حسین(ع) در زمان های گوناگون و در شرایط مختلف باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به عامل زمان و شرایط خاص به تحلیل زندگی ایشان روی بیاوریم.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: متاسفانه این نقص در بین ما به وجود آمده که بجای آشنایی با زندگی ائمه معصومین(ع)، ابعاد ویژه زندگی ایشان را مورد تاکید قرار می دهیم و از دیگر ابعاد غافل می شویم.

وی بیان داشت: زندگی امام حسین(ع) قبل از قیام عاشورا به گونه ای بود که مردم گمان نمی کردند امام بخواهد قیام کند، زیرا امام حسین(ع) بخاطر شرایط و مصالح، یک زندگی اجتماعی و دور از مسائل سیاسی داشتند.

مسؤول موسسه مسجد توجه به سیره عملی امام حسین(ع) را در دوره فعلی خواستار شد و گفت: یکی از ویژگی های ایشان این بود که هرگز از خط قرمزهای دین خارج نشدند و برای مصالح خود حاضر به مماشات بر سر اصول نشدند.

وی بیان داشت: تاسی به سیره امام حسین(ع) اقتضاء می کند تا ما هم بر سر اصول خود تعارف نداشته باشیم و بخاطر مصالح حزبی و باندی، افرادی که خط قرمزها را زیرپا می گذارند، مورد حمایت قرار ندهیم.

حجت الاسلام قرائتی، توجه به اصول اخلاقی را در تمام عرصه ها به خصوص عرصه سیاسی لازم شمرد و گفت: ما حق نداریم اخلاق را قربانی منافع سیاسی کنیم و با برخوردهای نامطلوب و سلیقه ای خود، باعث تضعیف نظام و رهبری شویم.

وی در پایان بر توجه همگان به درس گیری از مکتب امام حسین(ع) تاکید کرد. /909/پ202/ع

ارسال نظرات