۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۸۰۸۲۴

آیت‌الله مقتدایی بر خودسازی جوانان در ماه شعبان تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به طلاب جوان خاطرنشان کرد: ایام مبارک شعبان را غنیمت شمارید و به خودسازی که مقدمه ورود در ضیافت‌الله و ماه مبارک رمضان است، بپردازید.
آيت‌الله مرتضي مقتدايي در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره ملي طلاب جوان برتر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نخستین جشنواره ملی طلاب جوان برتر که پیش از ظهر 23 تیرماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان، آن را ماه بسیار با فضیلت و با شرافت معرفی کرد.

وی افزود: ولادت با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع)، قمر بنی‌هاشم‌(ع) و حضرت سیدالساجدین‌(ع) و همچنین نیمه شعبان ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت بقیةالاعظم‌(عج) در پیش است، این اعیاد شریفه و حلول ماه شعبان را به رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و پیروان راستین اهل بیت‌(ع) تبریک می‌گویم.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که ماه شعبان ماه پرفضیلتی است، اظهار داشت: امام صادق(ع) به صفوان جمّال فرمود «کسانی را که پیرامون و اطراف تو هستند به روزه شعبان وادار کن». صفوان گفت «فدایت شوم، مگر در فضیلت آن چیزی می‌بینی؟».

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمود «آری رسول خدا (ص) هرگاه هلال شعبان را می‌دید، به منادی دستور می‌داد تا در مدینه ندا کند ای اهل مدینه، من از جانب رسول خدا(ص)‌ به سوی شما ارسال شده‌ام، آن حضرت می‌فرماید آگاه باشید، به درستی که شعبان ماه من است، خدا رحمت کند کسی را که مرا در ماه من یاری کند،‌ یعنی آن را روزه بدارد».

مدیر حوزه‌های علمیه کشور سپس گفت: امام صادق(ع) چنین فرمودند «حضرت علی(ع) می‌فرمود، از هنگامی که شنیدم منادی رسول خدا(ص) در شعبان ندا داد، روزه شعبان از من فوت نشد و تا زمانی که زنده هستم به خواست خداوند از من فوت نخواهد شد».

آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: ماه شعبان، ماه عبادت و ماه رسول خدا(ص) است و در صلواتی که در روزهای ماه شعبان خوانده می‌شود، آمده است «اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ، وَمَوْضِعِ الرِّسالَةِ، وَمُخْتَلَفِ الْمَلائِکَةِ ‏وَ مَعْدِنِ الْعِلْمِ وَاَهْلِ بَیْتِ الْوَحْىِ ... ‏الَّذى‏ کانَ رَسُولُ اللَّهِ یَدْاَبُ فى‏ صِیامِهِ‏ وَ قِیامِهِ فى‏ لَیالیهِ وَاَیَّامِهِ، بُخُوعاً لَکَ فى‏ اِکْرامِهِ وَاِعْظامِهِ، اِلى‏ مَحَلِ حِمامِهِ ...».

وی در پایان خطاب به طلاب جوان خاطرنشان کرد:‌ ایام ماه مبارک شعبان را غنیمت شمارید و به خودسازی که مقدمه ورود در ضیافت‌الله و ماه مبارک رمضان است، بپردازید. /920/پ202/ع

ارسال نظرات