۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۷۹۸۰۱
امام جمعه اردبیل:

متولیان زندان ابوغریب به دروغ از حقوق بشر دم می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: سردمداران آمریکا در حالی از حقوق بشر دم می‌زنند که متولی احداث زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب هستند.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي    امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: سردمداران آمریکا و دولت‌های غربی در حالی از حقوق بشر دم می‌زنند که عاملان اصلی ایجاد زندان‌هایی مثل گوانتانامو و ابو غریب هستند.

وی با اشاره به سالگرد حادثه تروریستی حمله ناوگان آمریکا به هواپیمایی مسافربری ایران در خلیج فارس خاطرنشان کرد: بر خلاف ادعای غرب، بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان آمریکا است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا در حالی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کند که خود برخوردهای تبعیض نژادی بزرگی در ایالت های مختلف دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بی توجهی به حقوق اقلیت های مذهبی در غرب گفت: امروزه بیان حقایق به جرم بزرگی در عرب تبدیل شده چنان‌که سردمداران غرب با زورگویی، امروزه تعداد زیادی از استادان را به لحاظ بیان حقایق از دانشگاه ها اخراج کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در ادامه با بیان این‌که شعار دفاع از آزادی بیان و عقیده در آمریکا یک دروغ بزرگ است، اظهار داشت: غرب همواره از حفظ حرمت مذاهب سخن می گویند، در حالی که سلمان رشدی را در صدر می‌نشانند و به امثال او اجازه چاپ و انتشار کتاب های موهن علیه اسلام را می دهد.

وی با بیان این‌که جهان امروز از بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برد، اظهار داشت: روشنفکرانی که در ایران همواره دم از غرب می‌زنند، به شدت با مقدسات اسلامی و به ویژه فقه مخالفت می کنند، چراکه فقه حکم می دهد و احکام آن لازم الاجراست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: برای موفقیت در مبارزه با اعتیاد همگان باید به صحنه بیایند و هر فردی که از موارد مربوط به تهیه و توزیع این مواد افیونی و خانمان‌سوز اطلاع دارد، به نیروی انتظامی اطلاع دهد.

وی با تاکید بر این‌که تهیه، خرید و فروش مواد مخدر حرام است، گفت: زنی که از کار خلاف شوهرش در تهیه و فروش مواد مخدر آگاهی دارد؛ اما به مراجع ذیربط اطلاع نمی‌دهد، در کار همسر خود شریک است./۹۳۵/پ202/س
ارسال نظرات