۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۹۶۲۲
امام جمعه اردبیل:

وهابیت ساخته نگاه استعماری انگلیس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: وهابیت با کارهای گسترده تبلیغی تلاش می کند محتوای مبانی متعالی اسلام و شیعه را تهی جلوه دهد.
وهابيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در جمع مردم خلخال اظهار داشت: وهابیت با افکاری خشک و دور از فرهنگ و اسلام درصدد تخریب عقاید به حق شیعه و سنی است.

وی خاطر‌نشان کرد: بر اساس روایات و احادیث معتبر اصل عزاداری و گریه بر مصائب و مظلومیت ائمه اطهار(ع) نه تنها با فضیلت است، بلکه عبادت نیز به شمار می رود.

وی افزود: به یقین ساماندهی برای عدم انحراف از اصول صحیح عزاداری، لازم و ضروری است، چرا که دشمنان به خصوص وهابیت به دنبال سوژه های تخریبی علیه شیعه است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که وهابیت درصدد ایجاد فاصله میان افکار عمومی و محبت اهل بیت پیامبر اسلام است، گفت: وهابیت ساخته و پرداخته فتنه استعمار انگلیس است و تلاش می کند محتوای مبانی متعالی اسلامی را تهی جلوه دهد.

وی با بیان این‌که امروزه شیعه متهم به خشونت گری و تروریست است، گفت: وهابیت با پخش جزواتی میان حجاج ایرانی، قصد دارد عقاید شیعیان خصوصاً ایرانیان نسبت به ائمه اطهار را سست کنند.

امام جمعه اردبیل با تأکید بر این‌که باید مقابل اقدامات بی منطق وهابیان ایستاد، تصریح کرد: اگر این فرقه ضاله قدرت پیدا می کرد، مرقد مطهر پیامبر اعظم(ص) را نیز ویران می‌ساخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایتمداری حضرت زینب‌(س) اظهار داشت: هر کس ولایت امام حسین‌(ع) را قبول دارد اصل ولایت فقیه را نیز قبول خواهد داشت./935/پ203/س

ارسال نظرات