۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۹۵۹۶
آیت‌الله حسینی ‌بوشهری:

دشمنان در صدد تبدیل ارزش ها به ضد ارزش هستند / رمز پیروزی و اقتدار نظام تبعیت از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ تبدیل ارزش های اعتقادی و دینی به ضد ارزش را از جمله دسیسه های دشمنان برای تاثیرگذاشتن بر نسل جوان دانست و رمز اقتدار،‌ عزت و صلابت نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران را در تبعیت از ولی فقیه ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی ‌بوشهری،‌ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر سه شنبه، در دیدار شماری از دانشجویان کشور پاکستان، با اشاره به حدیثی، بر ضرورت بهره گیری و قدردانی از نعمت‌های الهی تاکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران از جمله نعمت های بزرگ الهی است که باید قدردان آن بود.

آیت‌الله حسینی ‌بوشهری، با اشاره به نقش برجسته امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و بیدار ساختن مردم ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران نتیجه سختی‌ها و زحمات عدیده ای بود که امام راحل،‌ بزرگان و ملت با جان و دل تحمل کردند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

وی با اشاره به جایگاه برجسته  علمی امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام راحل با وجود جایگاه برجسته ای که در حوزه داشتند تاکید کردند، ماندنم در حوزه صلاح نیست،‌از این رو به میدان آمدند و با همراهی همه جانبه مردم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری، با بیان اینکه امام راحل در راه تحقق انقلاب اسلامی ایران متحمل زحمات و مرارت های زیادی شدند تصریح کرد: بعد از ارتحال ایشان نیز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای،‌ مقام معظم رهبری متحمل زحمات و شکنجه های فراوانی شدند، اما مساله مهم برای ایشان انجام وظیفه در برابر انقلاب اسلامی بود.

این استاد حوزه علمیه قم، با تحسین مجاهدت ها و ایثارگری های بزرگان و علما در راه پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی بیان داشت: تبعیدهایی که از سوی رژیم شاه صورت گرفت به نفع انقلابیون بود و برای این بزرگان فرصتی را ایجاد می کرد تا در فضا و موقعیتی دیگر به تبلیغ دین مبین اسلام و آموزه های دینی بپردازند.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری، با اشاره به نقشه های دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام اسلامی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان داخلی و خارجی هر اقدامی را برای تضعیف و ضربه زدن به نظام انجام دادند اما با عنایت الهی این انقلاب همچنان پابرجاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ تحمیل هشت سال جنگ و تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران را گوشه ای از دسیسه ها و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از جنگ و تحریم نیز طرفی برنبستند و این تحریم‌ها حتی پویایی و خود اتکایی جمهوری اسلامی ایران را نیز به دنبال داشت.

آیت‌الله حسینی‌ بوشهری، تهاجم فرهنگی و تبدیل ارزش ها به ضد ارزش را از دیگر توطئه های دشمنان انقلاب ذکر و با بیان اینکه فرهنگ مقوله ای مبتنی بر باورها، ارزش‌ها و رفتارها است تصریح کرد: دشمنان انقلاب سعی دارند با تمسک به حربه های متفاوت و متعدد، باورهای دینی و اعتقادی جوانان را تضعیف و ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل کنند.

وی رمز پیروزی و اقتدار نظام اسلامی ایران را در تبعیت از ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: اگر ولایت فقیه نبود، ما در همان روزهای ابتدایی انقلاب اسلامی با شکست روبرو می شدیم.

امام جمعه موقت قم، با اشاره به آیه کریمه واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا،‌ تمسک به اهل بیت(ع) را مایه نجات بشر دانست و تاکید کرد: مقصود از حبل‌الله، بنا بر برخی روایات اسلامی اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

آیت‌الله حسینی ‌بوشهری، با اشاره به پیشنیه مساله ولایت فقیه در آموزه های دینی و روایات اسلامی تصریح کرد: در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج)، ولی فقیه جانشین امام معصوم(ع) است و باید با تبعیت و حمایت از رهبری بر وحدت جامعه بیفزاییم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه، در بخش پایانی سخنان خود، با بیان توصیه هایی خطاب به دانشجویان پاکستانی،‌ حفظ دین و ایجاد رابطه با روحانیت و علما را ضروری دانست و تاکید کرد: باید با بهره گیری از بیانات و نظرات این بزرگواران در راستای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی بکوشید. /924/پ202/ج
ارسال نظرات