۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۷۹۴۲۵

نخستین نشست با اهل قلم در حوزه علمیه قم برگزار شد

رسا ـ نخستین نشست با اهل قلم با حضور نویسنده پرفروش ترین کتاب دفاع مقدس و جمعی از روحانیان حوزه علمیه قم برگزار شد.
نخستین  نشست با اهل قلم در حوزه علمیه قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست با اهل قلم با حضور سعید عاکف، نویسنده پرفروش ترین کتاب دفاع مقدس و جمعی از روحانیان، بیست و پنجم فروردین در نمایندگی انتشارات سوره مهر استان قم برگزار شد.

در این نشست، سعید عاکف با اشاره به این که در عرصه ادبیات دفاع مقدس نباید به دنبال نهاد ها و با دستی ها باشیم، ابراز داشت: در این عرصه باید هر کسی خود احساس تکلیف کند و وارد میدان شود.

وی با بیان این که در دوران جنگ نیز اگر به فکر کارهای کلاسیک صرف بودیم به پیشرفت های لازم نمی رسیدیم، اظهار داشت: احساس مسولیت افراد و خلاقیت شخصی برخی شهدا مانند شهید برونسی باعث پیشرفت جنگ بود.

نویسنده کتاب خاک های نرم کوشک به برخی آیات پیرامون شهدا اشاره کرد و افزود: اگر ما اعتقاد به این آیات داشته باشیم خاطرات شهدا همانند شهید برونسی را باور خواهیم کرد و افرادی که از این فضا دور باشند خاطرات را نمی پذیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از توزیع کتاب مردم نشان دادند که به شهدا باور دارند و حتی نامه هایی بی شماری آمد و از من تشکر کردند.

سعید عاکف با رد غیر منطقی بودن سیر خاطرات شهید برونسی، گفت: انتخاب سیر خاطرات وقت من را مدت ها گرفت و سعی کردم که طوری سیر خاطرات را بچینم که خوانندگان راحت بپذیرند و معنویت شهید برونسی آرام آرام مشخص شود.

وی با بیان این که شهدا و برخی فرماندگان جنگ نظیر شهید چمران خلاقیت هایی را به نمایش گذاشته اند، ابراز داشت: پرونده و مستنداتی از ابتکارات رزمندگان را جمع آوری کرده ام که منتظر فرصتی برای کتاب کردن این مجموعه هستم.

رزمنده سال های دفاع مقدس با اشاره به این که در عرصه ادبیات دفاع مقدس موضوعات کار نشده فراوانی باقی مانده است و نسبت به این موضوع بی مهری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: کسی که وارد این عرصه می شود باید خود مودب به آداب شهدا باشد و با شهدا نفس بکشد.

وی در پایان توصیه کرد: با امام زمان(عج) ارتباط داشته باشید و در این راستا دعای ندبه و عهد را فراموش نکنید.

گفتنی است؛  کتاب خاک های نرم کوشک سلسله خاطراتی از عبدالحسین برونسی استاد بنا هست که مقام معظم رهبری در سال 85 در جمع کارگردانان توجه ویژه ای به این کتاب داشتند. /پ201/ص
ارسال نظرات