۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۷۹۳۷۹
امام جمعه موقت تهران:

بزرگ بینی دلیل جهالت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که عالم کسی است که بت خود را بشکند، مردم را متوجه خود نکرده و مانع عظمت دیگران نشود، خطاب به برخی که تحمل دیدن بزرگی دیگران را ندارند، اظهار داشت: اگر بزرگیم باید همه را بزرگ ببینیم چرا که خود بزرگ بینی دلیل جهالت است.
حجت الاسلام کاظم صديقي
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم سالروز ارتحال آیت‌الله سید محمد حجت کوه کمری که ظهر امروز 26 فروردین ماه در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه قم برگزار شد با اشاره به روایاتی مبنی بر این‌که علمای دین، خلفای پیامبر و نواب ائمه اطهار(ع) هستند، گفت: پیامبر اکرم(ص) بارها فرمودند «خداوند خلفای ما را رحمت کند»، از ایشان پرسیده شد خلفای شما چه کسانی هستند، فرمودند «علمای دین».

وی در ادامه با اشاره به هدف خداوند از خلقت جهان، آن را پیدایش عالمانی عنوان کرد که جامعیت دارند و افزود: هر یک از علما برای مردم هم راه هستند و هم رهگشا، از این رو یک عالم پرچمدار نیست، بلکه خود عَلَم است.

استاد حوزه علمیه قم به مقایسه ارزش کار عالم با جهادگر پرداخت و با اشاره به آیه «نَفْر» اظهار داشت: کافه نفی جهادی است و جهاد علما بسیار بالاتر از جهاد نظامی است، مجاهدی که زیر پرچم علم و عالم جهاد نکند، مجاهد نیست و مرگش شهادت به حساب نمی آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: حوزه جبهه و حجره سنگر است، درس یک مدرس حوزوی دژ و پایگاه مرزی و مستحکمی است که اساس و ریشه جبهه ها و میدان های نبرد را تشکیل می دهد.

وی در ادامه سخنان خود خواستار بازخوانی مجدد پیام های الهی از سوی طلاب علوم دینی شد و با بیان این‌که تمام آفریده های خداوند برای عالم شدن انسان خلق شده اند، گفت: فرصت ها می گذرد و در خواب عمیق غفلتیم، تقوا پیشه کنیم و از فرصت های باقیمانده نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود به آفت خودبزرگ بینی در بین طلاب علوم دینی اشاره کرد و ابراز داشت: دیدن برخی از علما انسان را به یاد خدا می اندازد، اما دیدن برخی دیگر تنها بزرگی خود او را نمایان می کند و اثری از خدا در او دیده نمی شود.

وی با بیان این‌که عالم کسی است که بت خود را بشکند، مردم را متوجه خود نکرده و مانع عظمت دیگران نشود، خطاب به برخی که تحمل دیدن بزرگی دیگران را ندارند، اظهار داشت: اگر بزرگیم باید همه را بزرگ ببینیم چرا که خود بزرگ بینی دلیل جهالت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: علوم مدرسه ای حجاب را از انسان رفع نمی کند، علوم اگر عبادت باشد نتیجه اش اشراق حق تعالی است. علم باید حجاب ها را بردارد نه این که حجابی برای بزرگ کردن بنده شود.

وی اظهار داشت: انسانی که به مقام عند ربی دست یافته، پیش از مرگش موت را قبول می کند و در همه امور، امر حق تعالی را بر امر خود متقدم می دارد، علمش الهی می شود و خداوند متعال حجاب ها را از پیش او برمی دارد. /920/پ202/ص
ارسال نظرات