۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۹۱۸۳
آیت الله علوی گرگانی:

هنر انسان کنترل هوای نفس و جلب رضایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با اشاره به نقشه های دشمنان برای مقابله با اسلام و انقلاب، راه مقابله با دشمنان را حفظ اتحاد زیر سایه ولی فقیه و مقام معظم رهبری دانست.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با جمعی از فرماندهان و مدیران سپاه محمد رسول الله(ص) تهران، در سخنانی بر ضرورت وحدت حول محور ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: امروزه ما شیعیان بیش از هر زمانی باید در کنار هم متحد باشیم و در مقابل دشمن مشترک بایستیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه صفا و وحدت جامعه باید زیر سایه ولایت فقیه باشد ابراز داشت: همه باید با حفظ اتحاد و همدلی دست به دست هم داده و اجازه نفوذ به دشمن را ندهند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمن خارجی برای ما مثل دزد است و برای مقابله با چنین دشمنی همه باید در کنار هم باشیم تا آنها اجازه سوء استفاده و نفوذ پیدا نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تسلط به هوای نفس را مهم ترین هنر انسان دانست و ابراز داشت: در وجود هر انسانی هواهای نفسانی و حس انتقام جویی وجود دارد و هنر ما این است که این هواها را کنترل کرده و رضایت الهی را مد نظر قرار دهیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به روایتی بر ضرروت اهتمام و عمل کردن جامعه اسلامی به مکارم اخلاق تاکید کرد و گفت: همه انبیا الهی برای دعوت مردم به سوی حق و مکارم اخلاق مبعوث شده بودند و در این بین حضرت پیامبر(ص) برای تمام و تکمیل کردن مکارم اخلاق مبعوث شده است.

این استاد حوزه علمیه قم، بخشش ظلم و ستم دیگران را از دیگر شاخص های فرد مزین به مکارم اخلاق دانست و همچنین فاصله گرفتن جامعه از آموزه های دینی و اسلامی را دارای آسیب و آفات فراوان ارزیابی کرد.

آیت الله علوی گرگانی با ابراز تاسف از کمرنگ شدن صله رحم در جامعه خاطرنشان کرد: اگر افرادی از اقوام و خویشان با ما قطع ارتباط کردند ما نباید مقابله به مثل کنیم، بلکه باید با بزرگواری در صدد نیکی کردن به دیگران باشیم.

وی همچنین با اشاره به روایاتی انسان را نیازمند موعظه دانست و تاکید کرد: همه انسان ها محتاج درگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند زیرا این بزرگواران مظهر قدرت و ربوبیت الهی هستند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات