۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۸۵۱۷
آیت‌الله آملی لاریجانی:

منویات مراجع تقلید باید مورد توجه کامل مسؤولان عالی قضایی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضائیه گفت: منویات مراجع تقلید که عمدتا در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم آمده است باید مورد عنایت کامل مسؤولان عالی قضایی قرار گیرد.
آيت الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در جلسه مسؤولان عالی قضایی با تقدیر و تشکر از استقبال گرم مراجع عظام بر ضرورت توجه مسئولان عالی قضایی به رهنمودهای مراجع تاکید کرد.

رئیس قوه قضائیه با تشریح مباحث مطرح شده در دیدار با مراجع تقلید اظهار داشت: خوشبختانه مراجع تقلید، نظریاتی جامع و مفید داشتند که برخاسته از توجه دقیق آنان به روند امور و اخبار و اطلاعات روز است.

آیت‌الله لاریجانی توجه به تاکید مراجع تقلید در برخورد با پدیده شوم مفاسد اقتصادی و احقاق حق مظلومان، استقلال قوه قضائیه، کاهش اطاله دادرسی و رعایت قانون در رسیدگی‌های قضایی را بسیار ضروری دانست و افزود: منویات مراجع عظام که عمدتا در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری هم آمده است باید مورد عنایت کامل مسئولان عالی قضایی قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت ارتباط و استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید گفت: با توجه به اینکه این بزرگواران در ارتباط دائم و مستقیم با مردم هستند، دیدار مسئولان با مراجع بزرگوار تقلید در روند اجرای اهداف نظام بسیار مفید و لازم است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی از جوسازی‌های افراد که قصد دارند نحوه رسیدگی به مفاسد اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار دهند متذکر شد: به مراجع عظام نیز در دیدارهای جداگانه اطمینان داده شد، قوه قضائیه هیچ گاه تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نگرفته و در راه اجرای قانون تردیدی به خود راه نمی‌دهد و کارکنان دستگاه قضایی در کل، در احقاق حقوق مردم جدی هستند و با تمام توان تلاش می‌کنند تا عدالت رعایت شود.

در این جلسه نیز که تعدادی از قضات برجسته دیوان عالی کشور حضور داشتند بحث و بررسی پیرامون نحوه نظارت دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قوانین در محاکم پیگیری شد. /917/د102/ص
ارسال نظرات