۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۷۹۲۳
آیت الله علوی گرگانی:

خود بینی سبب غفلت از خدا می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با مهم خواندن قبول مسؤلیت در جامعه اسلامی تاکید کرد: افرادی که می خواهند پست و مقامی را در کشور قبول کنند باید توجه داشته باشند که هیچ امر ناپسندی را کوچک نشمارند.
ديدار مردمي آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در دیدار با جمعی از جوانان تحصیل کننده در دانشکده انتظامی کشور، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: عمل انسان در این دنیا باید به گونه ای باشد که بعد از مرگ مردم و جامعه از او به نیکی یاد کنند.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی قبول مسؤلیت در کشور و جامعه اسلامی را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: افرادی که می خواهند پست و مقامی را در کشور قبول کنند باید توجه داشته باشند که هیچ امر ناپسندی را کوچک نشمارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ارتکاب گناهان کوچک، زمینه ارتکاب گناهان کبیره را فراهم می کند تصریح کرد: پذیرش مسؤلیت در نیروی انتظامی کشور بسیار مهم است و شاغلان و پرسنل این نیرو باید امانتدار بوده و همواره خود را در محضر خداوند تبارک و تعالی ببینند.

وی خود بینی را درد امروز جامعه دانست و بیان داشت: متاسفانه اخلاق ما به گونه ای است که همه را بد می بینیم و تنها خودمان را خوب می پنداریم و اگر کسی این گونه باشد از خدا غافل شده است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه خطاب به جوانان حاضر در جلسه گفت: پست و مقام نباید باعث غرور شما شود و زمانی که در منصب و جایگاهی قرار گرفتید، نباید خود را گم کنید، بلکه باید در برخورد با مردم و زیر دستان خود تواضع و فروتنی داشته باشید.

این استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار اگر برای خدا باشد ماندنی است، حاضران در جلسه را به تقوای الهی، تهذیب نفس، وظیفه شناسی، ارتقا بصیرت، کار برای خدا و جهاد در راستای نیکی ها توصیه کرد. /924/پ202/ف.

ارسال نظرات