۱۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۷۶۱۳۰

۴۳۰۰ اثر رسیده به جشنواره امام رضا(ع) داوری شد

۴۳۰۰ اثر رسیده به جشنواره امام رضا(ع) داوری شد
دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) از داوری ۴۳۰۰ اثر رسیده به جشنواره امام رضا(ع) خبر داد و گفت: برگزیدگان اردیبهشت سال آینده معرفی می‌شوند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مرحله نهایی چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) بعد از دو روز بحث و بررسی دقیق و فشرده داوران متخصص و با تجربه در مورد آثار راه یافته به مرحله سوم و انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.

اکبر نصراللهی دبیر علمی این جشنواره گفت: داوران با دقت بالا علاوه بر ارزیابی هزاران صفحه و کانال و پویش‌های مردمی درخصوص سیره رضوی، ۴ هزار و ۳۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) را در سه مرحله بر اساس شاخص‌های بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادند که نتایج رسمی آن در مراسم اختتامیه در مشهد در اردیبهشت آینده اعلام خواهد شد.

وی افزود: توجه به سوژه و پرداخت اختصاصی، رویکرد روندی و کیفی و تعاملی، راهبرد واقع‌نمایی و روایت برتر و جامع، ساختار و تنظیم و قالب رسانه‌ای بدیع و غیرتکراری و جذاب در تولید و انتشار رضوی متناسب با مخاطبان و رسانه‌ها و توجه به سوژه‌های خارج صحن مطهر و مشهد مقدس از جمله معیارهای مهم و دارای امتیاز بالا و مشترک ارزیابی آثار دریافتی بود.

دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) همچنین رشد کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره را خوب و درخور قدردانی دانست و افزود: اگرچه میزان آثار دریافتی از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به ۴ هزار و ۳۰۰ اثر در جشنواره چهارم افزایش یافت و کیفیت آثار در بخش‌های مختلف هم، خوب اریابی می‌شود اما این میزان رشد کمی و کیفی با توجه به عظمت حضرت امام رضا(ع)، مضامین عالی، تنوع و کثرت سوژه‌ها و نیاز بیشتر جهانیان به سیره رضوی در دوره پرچالش امروزی، ناکافی است.

۴۳۰۰ اثر رسیده به جشنواره امام رضا(ع) داوری شد

نصراللهی مهمترین تهدیدات نرم‌افزاری را مربوط به حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی دانست و افزود: جشنوراه رسانه‌ای امام رضا(ع) با استفاده از ظرفیت‌های گسترده آموزه‌های ناب اخلاقی، انسانی و مدیریتی امام رضا(ع) و برخورداری از کنشگران رسانه‌ای عاشق سیره رضوی گام مهمی برای مقابله با این تهدیدات برداشته است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) طلوع مبارکی برای شناخت، تبادل تجربه و توانمند‌سازی کنشگران رسانه‌ای دینی است و نباید به آن نگاه رویدادی و مقطعی کرد.

وی تأکید کرد: استفاده مستمر و گسترده از ظرفیت داوران نخبه این جشنواره برای آموزش علاقه‌مندان و تولید آثار حرفه‌ای در زمینه سیره رضوی و مشارکت دادن همه عاشقان امام رضا(ع) از جمله معاونت‌های مطبوعاتی، سینمایی شورای عالی فضای مجازی، رسانه‌ها، ادیان، قومیت‌ها و ملیت‌ها در تولید آثار و برگزاری جشنواره را از جمله راه‌های مهم و اجرایی برگزاری بهتر جشنواره و افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات رضوی است.

برچسب ها: رسانه هنر جشنواره
ارسال نظرات