۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۷۵۱۴
آیت الله نورمفیدی:

از منابع طبیعی مدبرانه بهره‌گیری نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر بهره‌گیری مدبرانه و عاقلانه از منابع خدادادی و طبیعی تأکید کرد و خسارت به طبیعت را سبب عقوبت الهی دانست.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز دیدار مدیر و معاونان اداره کل منابع طبیعی استان با اشاره به این که خداوند متعال آب، خاک و هوا را برای ما انسان‌ها خلق کرده است، گفت: خداوند آب و خاک و هوا را ارزان در اختیار ما انسان‌ها قرار داده است، ما قدرش را نمی دانیم و بی رویه از آنها استفاده می کنیم.

وی افزود: ما اگر عاقلانه، مدبرانه و عالمانه از منابع طبیعی استفاده نکنیم، مورد مجازات خداوند قرار خواهیم گرفت؛ بنابراین در این نظام هستی باید منابع خداوندی محفوظ واز طرفی از آنها بصورت بهینه استفاده شود.

امام جمعه گرگان در ادامه با بیان این که خداوند سیل را نیافرید، اظهار داشت: جاری شدن سیل از جهل و نادانی ما انسان‌ها است؛ چون انسان می‌تواند با استفاده مدبرانه از منابع طبیعی مانع ایجاد سیل شود و باران‌های سیل آسا را مهار کند.

آیت الله نورمفیدی خطاب به مدیر و معاونان منابع طبیعی استان‌ یادآور شد: شما متکفل منابع طبیعی هستید و باید با همه توانتان ضمن پیش بینی تصمیمات در چند سال آینده با یک برنامه‌ریزی زمانبندی شده و مدیریت جمعی برای حفظ منابع ارزشمند طبیعی قدم بردارید.

همچنین به مناسبت هجدهم اسفند، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با حضور آیت الله نورمفیدی از فعالان کانون های مساجد گلستان تجلیل شد.

در این مراسم که آیت الله نورمفیدی، نماینده مقام معظم رهبری در استان گلستان، آل محمد، معاون مالی و اداری و امور استان های ستادعالی کانون های مساجد کشور و نوری معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان حضور داشتند از 52 نفر از ائمه جماعات، مسؤولان، کتابداران و خادمان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدایایی تجلیل شد./950/پ202/س
ارسال نظرات