۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۷۰۵۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امت اسلام به مشترکات توجه کند / مسلمانان با حفظ وحدت دشمنان را ناکام کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سراسر زندگانی ائمه اطهار(ع) تعلیم آموزه وحدت و همبستگی است و پیروان دین پیامبر گرامی اسلام(ص) باید به این مهم توجه کنند و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي

حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت پیامبر(ص) و ولادت امام صادق(ع) و همچنین گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: بر اساس تعالیم قرآنی و اسلامی، مسلمانان همواره به وحدت و یکپارچگی دعوت شده‌اند.

وی با بیان اینکه تنازع و اختلاف باعث ناتوانی و ضعف امت اسلام می شود، خاطر نشان کرد: وحدت، یک آموزه دینی و الهی است که در قرآن کریم نیز امت اسلام به آن سفارش شده اند و انبیاء و اولیای الهی نیز روی این اصل مهم تاکید فراوانی داشته اند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضرت محمد(ص) و همچنین دیگر ائمه برای اعتلای امت اسلام و بقای توحید متحمل مشقت ها و زحمات بسیار فراوانی شدند تا این پرچم همیشه در اهتزاز باشد.

وی اضافه کرد: سراسر زندگانی ائمه اطهار(ع) تعلیم آموزه وحدت و همبستگی است و پیروان دین پیامبر گرامی اسلام(ص) باید به این مهم توجه کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: حوزه های علمیه باید آموزهای اسلامی را به جامعه اسلامی منتقل کنند و خود نیز در راه عمل به این آموزه ها پیشگام باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه وجود برخی از اختلافات بین مذاهب اسلامی دلیل و مجوزی برای دست کشیدن و نادیده گرفتن مساله مهم وحدت و یکپارچگی نیست، تاکید کرد: هیچ فردی مدعی نیست پیروان مذاهب دست از آئین و مسلک خود بردارند، بلکه باید توجه داشت در شرایطی که دشمنان اسلام تمام امکانات خود را برای ضربه زدن و تفرقه امت اسلام به کار گرفته اند نباید کاری کنیم که زمینه سوء استفاده آنها فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی ادامه داد: اگر فضای جامعه اسلامی فضای برادری و همدلی باشد زمینه نشر معارف اهل بیت(ع) نیز در چنین شرایطی بیشتر فراهم خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضرورت توجه و اهتمام جامعه اسلامی به مشترکات را یادآور شد و تاکید کرد: اولین گام در وحدت امت اسلام تکیه بر مشترکات است و مذاهب مختلف اسلام دارای مشترکات بسیار فراوانی هستند که این موارد باید مورد توجه قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش در خصوص عدم توفیق جامعه اسلامی در ایجاد و برقراری وحدت کامل افزود: توطئه های استکبار و دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه در امت اسلام، نادانی برخی از مسلمانان و توطئه برخی از سران منحرف از جمله عواملی بوده است که مانع تحقق وحدت امت اسلام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با انتقاد از اقدامات غیرمنطقی وهابیون افراطی بیان داشت: این گروه و فرقه انحرافی که داعیه دار نیز شده با اقداماتی که انجام داده ضربه های بزرگی را به امت اسلام وارد کرده است. /924/ ت302/ع

ارسال نظرات