۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۷۷۰۵۲
مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه:

سربازی امام زمان بالاترین افتخار برای طلاب حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه تاکید کرد: افرادی که گام در وادی مقدس حوزه های علمیه می گذارند باید توجه داشته باشند که در چه نهادی گام گذاشته اند و و ظایف خود را به درستی انجام دهند.
حجت الاسلام محمد همتيان مديركل اداره اخلاق حوزه هاي علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد همتیان مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، در مراسم جشن عمامه گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه که به همت معاونت تهذیب حوزه های علمیه، روز چهارشنبه با حضور آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی با اشاره به روایاتی جایگاه والا و مقدس روحانیون و طلاب را متذکر شد و گفت: طلاب باید توجه داشته باشند که منصوب به امام عصر(عج) هستد و اولین وظیفه معرفتی آنان این است که توجه کنند در چه مسیری گام نهاده اند.

وی سربازی حضرت ولی عصر(عج) را بهترین و بالاترین افتخار برای طلاب دانست و تاکید کرد: طلاب و روحانیون همواره باید توجه داشته باشند که حضرت بقیه الله(عج) از آنها چه چیزی را می خواهد.

حجت الاسلام همتیان تاکید کرد: افرادی که گام در وادی مقدس حوزه های علمیه می گذارند باید توجه داشته باشند که در چه نهادی گام گذاشته اند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به ویژگی های زندگی طلبگی بیان داشت: همسران طلاب و روحانیون که همواره در سختی ها و مشکلات یار و یاور طلاب هستند، توجه داشته باشند که با دیگر اقشار جامعه تفاوت دارند و بیش از دیگران باید مراقب رسالت سنگین خود باشند.

حجت الاسلام همتیان تاکید کرد: همسران طلاب و روحانیون از بسیاری از خواسته های خود می گذرند و به زندگی با طلاب عشق می ورزند که این موضوع نشان دهنده رفتار درست طلاب است که به بهترین نحو توانسته اند رسالت خود را برای همسران شان تبیین کنند.

وی با اشاره به سیره و روش حضرت محمد(ص) و دیگر ائمه(ع) در تربیت جامعه ابراز داشت: اگر از خانواده های خود غافل شویم موفق نخواهیم شد دیگر اقشار جامعه را به سوی خوبی ها هدایت کنیم. اگر حلم، اخلاق و پایبندی به معنویات در خانواده تمرین و مستحکم شد، وقتی به عرصه اجتماع آمد جواب مثبت خواهد داد در غیر این صورت تاثیری نخواهد داشت.

مدیرکل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه با بیان اینکه رضایت مندی حضرت ولی عصر(عج)باید مهم ترین دغدغه طلاب و روحانیون باشد خاطرنشان کرد: طلاب باید توجه داشته باشند که یک نگاه و نظر لطف امام عصر(عج) زندگی انسان را متحول می کند و نباید این توفیق را با هیچ چیز دیگری عوض کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی های تبلیغ تاکید کرد: برقرای ارتباط مناسب با جامعه و مخاطب، نیازمند داشتن درک درست و صحیح از نیازهای مخاطب است و طلاب و روحانیون ابتدا باید سعی کنند در دل مخاطب و جوان نفوذ کرده و سپس تعالیم اسلامی و آموزه های دینی را به او انتقال دهند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات