۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۷۶۹۷۹
معاون جدید فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات:

بانک اطلاعات مبلغان نخبه تهیه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون جدید فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، توسعه و ارتقای منابع تبلیغ و ارتقای دانش مبلغان، طبقه بندی حداقل های علمی تبلیغ، تربیت مبلغان خارج از کشور و تهیه بانک اطلاعات در خصوص نخبگان جامعه را مهم ترین برنامه های خود در معاونت تبلیغ عنوان کرد.
حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون جديد فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون جدید فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مراسم تودیع و معارفه این معاونت که ظهر امروز یازدهم اسفندماه در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد به جایگاه بلند رسول اکرم(ص) به عنوان شخص اول جهان آفرینش اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) ارزشمندترین ارزش ها و بالاترین خوبی را در زمینه سازی برای هدایت مردم و دعوت به پرستش خالصانه خداوند متعال می داند.

وی در ادامه با اشاره به ارزش و اهمیت تبلیغ، اظهار داشت: دعوت به پرستش خدای تعالی و راهنمایی خلق در دولت کریمه حضرت ولی عصر(عج) با وجود حجت بالغه الهی، دارای بالاترین ارزش ها است.

معاون جدید فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: بهترین وسیله و مؤثرترین زمینه سازی برای تحقق دولت کریمه نیز دعوت به دین خالص و دعوت به حقایق الهی است.

حجت‌الاسلام زادهوش افزود: با وجود همه نهادهایی که در عرصه تبلیغ و نشر معارف اسلامی و فرهنگ شیعی فعالیت می کنند، دفتر تبلیغات اسلامی از جایگاه محوری و کلیدی برخوردار است. همجواری با حوزه مقدسه قم و دسترسی به خیل عظیم مبلغان، فضلا و اندیشمندانی که هر کدام سنگربانان معارف اهل بیت(ع) هستند، مهم ترین دلیل این جایگاه کلیدی است.

رییس سابق دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان، تبلیغ را اصلی ترین محور فعالیت ها و مأموریت دفتر تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: معاونت ها و سایر بخش های آموزشی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به فعالیت های خود سمت و سوی تبلیغی دهند.

حجت‌الاسلام زادهوش تصریح کرد: اساس و فلسفه تشکیل دفتر تبلیغات اسلامی برآمده از حوزه فخیم قم، تبلیغ در عرصه های دینی است که باید در بخش های مختلف پشتیبانی های لازم از آن صورت گیرد.

معاون جدید فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در ادامه خطاب به مسؤولان دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: این دانشگاه باید دانشگاه تبلیغ باشد، زیرا رشته هایی که مستقیماً در خدمت تبلیغ نباشند تنها وقت همکاران را می گیرند و بی اثرند.

وی در پایان پرداختن به توسعه و ارتقای منابع تبلیغ و ارتقای دانش مبلغان، طبقه بندی حداقل های علمی تبلیغ، تربیت مبلغان خارج از کشور، شناسایی و آشنایی با چهره های جهانی تبلیغ، سامان بخشی به سخنرانان غیر حوزوی، طرح کارنامه دینی، تغییر اساسی در نشریات حوزه تبلیغ و تهیه بانک اطلاعات در خصوص نخبگان جامعه را مهم ترین برنامه های خود در معاونت تبلیغ عنوان کرد. /920/پ202/ص
ارسال نظرات