وی با بیان اینکه واژه صبر بیش از صد بار در قرآن ذکر شده است، گفت: پیامبر(ص) فرمودند ایمان همان صبر است و امیرالمومنین علیه السلام فرمودند صبر برای ایمان مانند سر برای بدن است و همانطور که بدنی که سر نداشته باشد یک لحظه زنده نیست انسانی که صبر ندارد هم مومن نیست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه اخلاص در «لا اله الا الله» باید انسان را از گناه حفظ کند و صبر بر ترک گناه ایجاد کند، گفت: صبر باعث بالا رفتن درجات انسان در بهشت می شود و صبر ما را به درجاتی می‌رساند که همنشین انبیا در بهشت باشیم.

وی با بیان اینکه یک نوع صبر، صبر در مشکلات اقتصادی است که خیلی هم سخت است، افزود: فقری که بر اساس تنبلی و خود خواسته باشد مذموم است اما فقر ناخواسته را باید تحمل کرد و  توصیه به صبر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌های ما مشکلات اقتصادی دارند و در فقر زندگی می‌کنند، گفت: وای به حال افرادی که تمکن مالی دارند و می‌توانند کمک کنند اما کمک نمی‌کنند؛ در قرآن کریم آمده است که در اموال همه ما حقی برای افراد سائل و محروم وجود دارد.

وی تصریح کرد: در روایت داریم آدم سخاوتمند حتی اگر کافر هم باشد به جهنم نمی‌رود ولی آدم با ایمان اگر بخیل باشد به جهنم می رود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سختی فقر از آتش نمرود هم بیشتر است، گفت: در روایت آمده است که اگر خداوند می خواست حضرت ابراهیم(ع) را با چیزی سخت‌تر از آتش نمرود امتحان کند ایشان را با فقر امتحان می کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه سختی‌های زیادی کشیدند و تحمل کردند، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید ما اجر صابران را بدون حساب و کتاب می‌دهیم؛ امام باقر علیه السلام فرمودند اهل صبر بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند.