۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۷۶۷۵۵۱

قدردانی صمیمانه رئیس شورای حماس از امام خامنه‌ای

قدردانی صمیمانه رئیس شورای حماس از امام خامنه‌ای
رئیس شورای حماس در دیدار با وزیر خارجه کشورمان مراتب قدردانی و تشکر صمیمانه از رهبری معظم انقلاب و مردم شریف ایران به خاطر ثابت قدم ماندن در مسیر حمایت از مقاومت فلسطین را ابراز داشت.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سیدعباس عراقچی وزیرامور خارجه که برای شرکت در سومین نشست چارچوب همکاری منطقه ای قفقاز (موسوم به چارچوب 3+3) و نیز ادامه رایزنی های منطقه ای در مورد تحولات منطقه به ترکیه سفر کرده است، عصر امروز با محمد اسماعیل درویش رئیس شورای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و تعدادی از اعضای شورای رهبری این جنبش دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم به ملت مقاوم و شجاع فلسطین و تسلیت شهادت مجاهد بزرگ محمد سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، مقاومت اسطوره ای مردم فلسطین در برابر اشغالگری و جنایات رژیم صهیونیستی را مایه فخر و مباهات امت اسلامی و همه آزادگان جهان دانست و بر استمرار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان تاکید کرد.

عراقچی با اشاره به استمرار جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و گسترش دامنه تعرضات رژیم به دیگر سرزمین های اسلامی، این وضعیت را نتیجه حمایت های غیرمسئولانه و غیرقانونی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی از این رژیم دانست و آمریکا را همدست و شریک جنایات اسرائیل توصیف کرد.

عراقچی همچنین با ادای احترام به مقام شامخ شهید سنوار و دیگر شهدای مقاومت، خون های پاک این شهدا را ضامن تداوم مقاومت شرافتمندانه برای رهایی از اشغالگری و ظلم رژیم صهیونیستی و بشارت دهنده نصر و پیروزی نهایی مردم فلسطین دانست. 

عراقچی تاکید کرد که علیرغم همه جنایات و تجاوزات اسرائیل طی یک سال گذشته که به قیمت بدنامی و ننگ ابدی برای رژیم اشغالگر و حامیانش تمام شده است، حماس و مقاومت فلسطین زنده تر و پویاتر و مقتدرتر از هر همیشه جریان دارد.

رئیس شورای حماس نیز با اظهار مراتب قدردانی و تشکر صمیمانه از رهبری معظم انقلاب و مردم شریف ایران به خاطر ثابت قدم ماندن در مسیر حمایت از مقاومت فلسطین - که مبتنی بر اصول اسلامی و مبانی اخلاقی و هنجارهای حقوقی بین المللی است - آخرین وضعیت در غزه را تشریح نمود. 

وی با اشاره به عزم و اراده مستحکم مجاهدان فلسطینی برای استمرار مبارزه مشروع خود علیه رژیم اشغالگر و آپارتاید صهیونیستی، تاکید کرد که کشتار رهبران و فرماندهان مقاومت اگرچه ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین و جریان مقاومت است، اما بدون تردید شهادت این مجاهدان هیچ خللی در مسیر جهاد و مبارزه تا رسیدن به پیروزی نهایی ایجاد نمی کند، بلکه انگیزه مردم فلسطین برای مقاومت را مضاعف می نماید.

رئیس شورای حماس، هماوردی و همگرایی و انسجام اجزای مقاومت در جهان اسلام از جمله یمن و عراق و لبنان و سوریه را از برکات عملیات طوفان الاقصی دانست و تاکید کرد که شجره طیبه مقاومت در یک سال اخیر  ریشه دارتر و قوی تر شده است.

محمد اسماعیل درویش همچنین با اشاره به جنایت مضاعف رژیم اشغالگر در گرسنه نگاه داشتن مردم مظلوم غزه و ممانعت از رسیدن مواد غذایی و اقلام دارویی به مردم، بر ضرورت بسیج کشورهای اسلامی و سازمان های بین المللی برای کمک رسانی به مردم بی پناه در غزه تاکید کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان آخرین روندهای سیاسی مربوط به تلاش برای توقف نسل کشی رژیم صهیونیستی و نیز تحرکات و رایزنی های گروه های مختلف فلسطینی برای تقویت و تحکیم اجماع و انسجام داخلی قرار گرفت.

ارسال نظرات