۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۶۷۴۶۱

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در محکومیت توهین یک روزنامه به آیت الله میرباقری

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در محکومیت توهین یک روزنامه به آیت الله میرباقری
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در محکومیت توهین یکی از روزنامه های رسمی و برخی افراد معلوم الحال به عالم و اندیشمند معاصر آیت الله میرباقری بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در محکومیت توهین یکی از روزنامه های رسمی و برخی افراد معلوم الحال به عالم و اندیشمند معاصر آیت الله میرباقری بیانیه ای صادر کرد. 

متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
قلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشَاءُ وَتَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

آن را که کردگار کرد عزیز نتواند زمانه خوار کند.

خداوند متعال هر کس را بخواهد، عزت می دهد و هر که را بخواهدخوار می کند.

«لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا»(۶۰ احزاب).
ترجمه: اگر منافقان و بیماردلان و آنها که مردم را از دشمن می ترسانند و اخبار آن را در شهر منتشر می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند.

العلما حصون الاسلام

علمای اندیشمند وقرآن پژوه و دین‌مدار همچون علامه طباطبایی،استاد شهید علامه مطهری،علامه حسن زاده،علامه مصباح یزدی، علامه جوادی آملی،آیت الله سیدمهدی میرباقری و... صاحب نظران و نظریه پردازان دین پژوه و آینده نگر و اصیل وجامع هستنند.

روزنامه هم میهن به مدیر مسئولی آقای غلامحسین کرباسچی در صفحه اول خود با انتشار عکسی از اندیشمند فرزانه آیت الله سید محمد مهدی میرباقری دامت برکاته ایشان را «تئوریسین جنگ» معرفی کرده و سپس در صفحات بعدی روزنامه در قالب نقد برخی از افراد معلوم الحال، به عقده گشایی از این دانشمند ژرف اندیش حوزه دین پرداخته است.

در واقع هدف اینان(جریان سازش با استکبار و صهیونیزم و در واقع جنگ طلب علیه ایران) به انزوا بردن تفکر امامین انقلاب وامت اسلامی و جریان مقاومت هست ولی چون جرأت تقابل با تفکر امامین انقلاب را صریحا ندارند، این جسارتها را به کسانی‌ میکنند که همان تفکر امامین انقلاب را در جامعه گسترش میدهند.

با توجه به شرایط منطقه باید گفت هرگونه صدای مقابل مقاومت تحت هر عنوان قطعا نتيجه‌اش تضعیف جبهه مقاومت و تقویت اسرائیل و استکبار است و به جهت نتیجه فاسد مترتب بر آن، قطعا حرام شرعی است و باید با آن برخورد قاطع شود.

در واقع از منظر و زاویه پنهان این روزنامه و جریان و سایر افراد معلوم الحال مرتبط، جرم حضرت استاد میرباقری این بوده که در تبیین مبانی دین، قرآن و سنت معصومین علیهم السلام را منبع و مرجع تحلیل خود قرار داده است. 

در شرایط فعلی سه جریان و گروه در مسأله فلسطین و لبنان فعال و مطرح هستند. 

۱-جریان جنگ طلب: که آمریکا و رژیم صهیونیستی و غربیها هستند.

۲-جریان سازش: که عملا نقش ستون پنجم استکبار و صهیونیسم و جریان نفوذ را بازی می کنند و پیاده نظام هموار کننده راه برای جریان جنگ طلب و کودک کش صهیونیستی و آمریکایی هستند که برخی از این نشریات و افراد معلوم الحال هستند.

۳-جریان مقاومت وصلح طلب حقیقی حامی مظلوم:که ایران و لبنان و فلسطین و عراق و یمن و عموم امت اسلامی و ملل مسلمان و جبهه مقاومت هستند و از خود دفاع مشروع دارند و اندیشمند فرزانه معاصر حامی مقاومت ودفاع ومظلوم هستند.

در فرهنگ اسلام، مقاومت در مقابل طاغوت و ظلم ظالمان و دفاع از اسلام و امت اسلامی، نه تنها یک ارزش بلکه یک تکلیف الهی و انسانی است و سختی ها، مشکلات و هزینه های پیش روی آن سبب روآوری به سمت سازش و تسلیم در مقابل دشمنان نمی شود بلکه تجربه ثابت کرده که هزینه تسلیم بیشتر از هزینه مقاومت است چه این که دشمنان خونخوار در طول تاریخ انقلاب هر جا نقطه ضعفی دیدند بیشترین پیشروی کردند و جز به تاراج ثروت کشور و تحقیر و تذلیل مردم راضی نمی شوند و مترصدند که از کوچکترین روزنه نقطه ضعف در جبهه مؤمنان به آنها ضربه بزنند.

مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم توهین وقیح روزنامه هم میهن  و برخی افراد معلوم الحال، که در قامت مرجفون این دوران( که عملا در قامت ستون پنجم استکبار وغرب و رژیم صهیونی ظاهر میشوند ومنادی سازش و تسلیم در برابر باطل و ظلم هستند و پیوسته مردم را از دشمن زبون و رو به زوال، می ترسانند) به یکی از اندیشمندان و استوانه های ارزشمند حوزه های علمیه را به شدت محکوم می کند و از قوه قضائیه و دادگستری ودادستانی کل میخواهیم، علیه روزنامه وافراد معلوم الحال اعلام جرم شود و برخورد قاطعی صورت بگیرد و ازهیأت نظارت بر مطبوعات و مسئولان ذی ربط می خواهیم که در صورت عدم عذرخواهی مدیر مسئول آن روزنامه، اقدامات جدی و بازدارنده ای را نسبت به آن روزنامه و دست اندرکاران هتاک آن اعمال نمایند.

ارسال نظرات