۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۷۶۷۴۲۷

حزب‌الله ۲ تانک مرکاوا را منهدم کرد

حزب‌الله ۲ تانک مرکاوا را منهدم کرد
حزب‌الله لبنان بامداد امروز (پنج شنبه) از انهدام ۲ تانک مرکاوا در مرز فلسطین اشغالی و کشته و زخمی شدن خدمه آن‌ها خبر داد.

حزب‌الله لبنان بامداد امروز در دو عملیات جداگانه، دو تانک مرکاوای رژیم اشغالگر اسرائیل را در بلندی‌های «اللبونه» مورد هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان در دو اطلاعیه اعلام کرد که رزمندگان این گروه مقاومت، دو دستگاه تانک مرکاوا را در بلندی‌های «اللبونه» با موشک هدایت‌پذیر مورد هدف قرار داده‌اند که موجب انهدام و آتش گرفتن این تانک و کشته و زخمی شدن خدمه آن شده است.

صحنه آتش‌ گرفتن تانک اولی، به طور زنده از شبکه المنار پخش شد که بسیاری را به یاد این سخن سید شهید مقاومت سید حسن نصرالله انداخت که در یکی از سخنان خود گفته بود، در صورت ورود ارتش اشغالگر به خاک لبنان، انهدام تانک‌ها و ادواتشان به شکل زنده پخش خواهد شد.

اما در عملیات دیگری مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای از حمله موشکی به شهرک «کریات شمونا» در مجاورت مرز لبنان در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. در پی این عملیات چندین موشک به این شهرک که ماههاست خالی از سکنه شده و خانه‌ها به محل استقرار نظامیان اسرائیلی تبدیل شده است، اصابت کرد.

ارتش اسرائیل نیز با اذعان به آتش گرفتن یک ساختمان در کریات شمونا، از تلاش آتش‌نشانان برای خاموشی آن خبر داد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات