۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۷۶۷۲۵۱
حاجی زاده:

حوزه علمیه متولی ترویج عرفان حقیقی است

حوزه علمیه متولی ترویج عرفان حقیقی است
پژوهشگر حوزه عرفان با اشاره به اینکه تاکنون عرفان اسلامی تبلیغ نشده است، اظهار داشت: حوزه علمیه می تواند به صورت ساختارمند متولی ترویج عرفان اسلامی برای جوانان باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مهرداد حاجی زاده پژوهشگر حوزه عرفان در نشست رونمایی از کتاب "بلوری از جنس سراب" که در خبرگزاری رسا برگزار شد، جای کتاب "بلوری از جنس سراب" را در بین کتاب های نقد عرفان های نوظهور خالی دانست و اظهار داشت: مجموعه موضوعاتی که در مورد عرفان باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد و ابعاد جدیدی در این حوزه باید گشوده شود را کتاب "بلوری از جنس سراب" انجام داده است.

پژوهشگر حوزه عرفان پاسخ های پژوهشگران به انحرافات معنویت واره ها را لازم و ضروری دانست و گفت: مقداری تساهل و تسامح به خاطر جو موجود در پاسخ ها وجود دارد اما بسیار روشنگرانه به جوانان پاسخ داده شده است، عرفان های امروز بیشترین مخاطبین جوان را دارند که سریع جذب می شوند و بلافاصله پس از طی مدتی زده می شوند و از جمع طرفداران خارج می شوند.

حاجی زاده ضعف موجود از ارائه نسخه دومی برای جوانان جدا شده از عرفان های کاذب را یادآور شد و افزود: لازم است که مجموعه های علمی در این حوزه هم افزایی کنند تا به مخاطبین جوان نسخه عرفان اسلامی ارائه دهند.

وی اظهار داشت: عرفان اسلامی تبلیغ نشده است، مکاتبی که در حوزه عرفان های نوظهور فعال هستند هیجان و اشباع را برای جوانان دارند ولی با اینکه عرفان اسلامی انسان را اوج و پرواز می دهد و حوزه علمیه می تواند به صورت ساختارمند متولی ترویج عرفان اسلامی برای جوانان باشد متاسفانه تاکنون موفقیت زیادی حاصل نشده است.

پژوهشگر حوزه عرفان جوانان امروز را مشتاق عرفان های نوظهور دانست و گفت: اگر عرفان حقیقی در اختیار آنها قرار داده شود حتما تجدید نظر می کنند یا حداقل انتخاب اول آنها عرفان های کاذب نیست. 

ارسال نظرات