۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۶۷۲۰۱
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

زبان واحد دیپلماسی و میدان؛ عامل موفقیت جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان

زبان واحد دیپلماسی و میدان؛ عامل موفقیت جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این که بسیاری از مردم آزادی خواه جهان اندیشه مقابله با رژیم صهیونیستی را دارند، آزادی فلسطین و زوال و نابودی رژیم صهیونیستی را خواسته کشورهای منطقه و تمام کشورهای جهان دانست.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات منطقه ای و جهانی و تقابل دوجبهه حق و باطل اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهان درحال گذر از پیچ تاریخی است که درآن روابط سیاسی و جبهه بندی ها و قدرت های جهان درحال تغییر و تحول هستند.

وی افزود: کسی می تواند این تحولات و پیچ تاریخی را درک کند که شرایط را رصد کرده و خود را برای نقش پذیری در این گذر تاریخی آماده کند و امروز در پیچ تایخی جهان، بازیگران عرصه تحولات دو گروه هستند که گروهی بازیگران عرصه دیپلماسی و متمرکز بر فعالیت های دیپلماتیک و گروهی دیگر بازیگران عرصه میدان و تلاش برای نبرد رودررو با دشمنان هستند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تاکید کرد: تحولات منطقه نشان داد که امروز تقابل و جنگ میان دوجبهه وجود دارد که یکی از آن دوجبهه، جبهه عبری، عربی و غربی و کشورهای حامی آنان است و جبهه دیگر، جبهه مقاومت و مردم آزادی خواه جهان که اندیشه مقابله با رژیم صهیونیستی و نابودی آن را دارند.

وی افزود: امروز اندیشه آزادی فلسطین و زوال و نابودی رژیم صهیونیستی، حرفی است که از زبان تمام کشورهای منطقه و تمام کشورهای جهان بیان شده و درخواست می شود.

حجت الاسلام لیالی هماهنگی جبهه دیپلماسی و میدان با یکدیگر را امری لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: با تغییر دولت ها در ایران اسلامی، نگرانی هماهنگی جبهه دیپلماسی و میدان، امری است که همیشه در کشور ما بوده و میزان توجه دولت ها به هماهنگی میدان و دیپلماسی، مختلف و متغیر بوده است.

وی افزود: متاسفانه اعتماد به دشمنان بارها توسط دولت های بر سرکار آمده در ایران اسلامی، رخ داد و ایران اسلامی بابت این اعتماد متضرر شد؛ درحالی که نباید به دشمنان اعتماد کرد؛ چراکه دشمنان از شما راضی نخواهند شد تا زمانی که تابع آئین و ملت آنان باشید؛ چیزی که قرآن کریم نیز به همه مومنان این مسئله را گوشزد کرده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با اشاره به مقابله قوی ایران اسلامی در انتقام موشکی از رژیم صهیونیستی و اقدامات دیپلماسی قوی با سفرهای مختلف وزیر امورخارجه و رئیس مجلس شورای اسلامی به لبنان و کشورهای مختلف بیان داشت: همه این عملکردها نشان داد که ایران اسلامی دیپلماسی قوی را در کنار حرکت میدانی خود ادامه می دهد تا زبان و رفتار واحدی از ایران اسلامی و مسئولان آن را در مقابل دشمنان شاهد باشیم.

وی افزود: خطبه های نصر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مواضع هماهنگ رئیس جمهور و توجه به عرصه دیپلماسی نشان داد که الحمدلله هماهنگی واحدی میان جبهه دیپلماسی و جبهه میدان در کشور ما وجود دارد و ان شاءالله جبهه مقاومت با این قوت و قدرت، پیروز نهایی میدان خواهد بود.

حجت الاسلام لیالی اظهار داشت: با توجه به این که باید فرایند جنگ در غزه و لبنان تا 15 آبان ماه و انتخابات آمریکا تمام شود، رژیم صهیونیستی در مرحله ای قرار گرفته که اگر صلح و آتش بس را بپذیرد شکست خورده و اگر به جنگ هم ادامه دهد نیز دچار شکست تلخی خواهد شد؛ چراکه جبهه مقاومت، هنوز 10 تا 20 درصد از توان خود را استفاده کرده است.

ارسال نظرات