۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۶۷۰۵۷
امام جمعه میرزا کوچک خان جنگلی:

وعده های مسئولان برای رفع مشکلات مدارس تاکنون عملی نشده است

وعده های مسئولان برای رفع مشکلات مدارس تاکنون عملی نشده است
حجت الاسلام والمسلمین خانجانی گفت: مشکلات مربوط به مدرسه شهید کشوری، مدرسه حافظ و وضعیت نیمکت و دستگیره درها در سایر مدارس بخش میرزا کوچک خان جنگلی، با وجود وعده های مسئولان همچنان باقی است.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم خانجانی، امام‌ جمعه میرزا کوچک خان جنگلی گیلان در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه توسعه فضای آموزشی از برکات انقلاب اسلامی است و مردم در این زمینه همیشه قدردان مسئولان بوده اند، اظهار کرد: الحمدالله کشور در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، توفیقات بزرگ و درخشانی در حوزه فراگیر کردن موضوع بسیار مهم آموزش و پرورش انجام داده است.
 
خانجانی اضافه کرد: با وجود همه تلاش های مسئولان و توسعه کمی و کیفی، گاهی شاهد برخی مشکلات هستیم. بخش میرزا کوچک خان جنگلی از توابع شهرستان صومعه سرا در استان گیلان، که دو هزار و 500 دانش آموز و  27 هزار نفر سکنه دارد، در حوزه فضای آموزشی، مشکلات زیادی دارد.
 
امام‌ جمعه میرزا کوچک خان جنگلی یادآور شد: برخی از مدارس در این منطقه دچار مشکلات ویژه ای هستند که مدرسه شهید کشوری در روستای سیاه کوه از جمله آنها است. این مدرسه اصلا قابلیت استفاده ندارد و هر لحظه احتمال آن می رود که ساختمان آن دچار ریزش دیوارها و سقوط سقف و مشکلات مشابه شود. 
 
وی اضافه کرد: ما موضوع مدرسه شهید کشوری روستای سیاه کوه را ابتدا با مسئولان بخش میرزا کوچک خان جنگلی مطرح کردیم و سپس در سطح شهرستان صومعه سرا، پیگیر شدیم ولی چون مشکل همچنان باقی ماند، به دلیل تداوم مطالبه مردمی و دغدغه والدین نسبت به سلامت و جان فرزندان شان، موضوع را در خطبه های نماز جمعه مطرح کردیم. بعد از این اقدام، برخی از مسئولان به صورت میدانی از این مدرسه بازدید کردند و وعده بازسازی و تعمیر اساسی این مدرسه را دادند و ما تا زمان اجرایی شدن این وعده، پیگیر خواهیم بود.
 
 خانجانی اظهار کرد: از مشکلات دیگر بخش میرزا کوچک خان جنگلی شهرستان صومعه سرا در حوزه فضای آموزشی، وضعیت بسیار بد نیمکت ها است. برای ما تعجب برانگیز است که چرا نیمکت هایی که بعضا بیش از 30 سال است مورد استفاده هستند، تعویض نمی شوند. دستگیره در مدارس و برخی از درهای اتاق کلاس ها نیز دچار آسیب های جدی هستند. در این زمینه نیز بیشتر از عمل، وعده شنیدیم.
 
امام‌ جمعه میرزا کوچک خان جنگلی ادامه داد: از مشکلات دیگر در منطقه، مدرسه ابتدایی پسرانه حافظ است که 220 دانش آموز در آن علم آموزی می کردند. به دلیل وضعیت بسیار خطرناک و بد این مدرسه، دانش آموزان ناچار به ادامه تحصیل در نوبت بعداظهر مدرسه پورنصیری شدند. به دلیل فعالیت این مدرسه در دو نوبت صبح و بعداظهر، عملکرد تحصیلی دانش آموزان دچار آسیب و افت جدی شده است. از نظر علمی و بر اساس تحقیقات نیز، تحصیل دانش آموزان در نوبت بعدازظهر چندان کارآمد نیست.
 
وی گفت: نماینده جدید مجلس شورای اسلامی پس از طرح موضوعات مربوط به وضعیت مدارس و فضای آموزشی در بخش میرزا کوچک خان جنگلی، ورود و مسئولان شهرستانی و استانی را به این بخش دعوت کردند و قرار شد به زودی مشکلات مربوط به مدرسه شهید کشوری، مدرسه حافظ و وضعیت نیمکت و دستگیره های در سایر مدارس طی چند ماه حل شود. البته تاکنون در این زمینه به ویژه تحصیل دانش آموزان مدرسه حافظ در نوبت بعدازظهر مدرسه پورنصیری، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
 
خانجانی در پایان با بیان اینکه وقتی مردم خواسته های خود را با امام جمعه و در مصلی نماز جمعه مطرح می کنند، انتظار و توقع شان رفع مشکلات شان در اسرع وقت و به بهترین شکل است، اظهار کرد: طرح مشکلات مردم در خطبه های نماز جمعه، برای آن است که مدیران و مسئولان مربوطه به سرعت، با رفع مشکلات، از رنج و درد و آلام مردم بکاهند.
ارسال نظرات