۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۷۶۶۹۷۷
حجت الاسلام رحمانی:

نماز جمعه نصر، عزت نفس جامعه اسلامی را بالا برد

نماز جمعه نصر، عزت نفس جامعه اسلامی را بالا برد
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم مهمترین و اصلی‌ترین شاخصه سید حسن نصرالله را ولایت پذیری و ارتباط عمیق با رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: وی با تکیه به مبانی ولایت فقیه اطاعت از رهبری را عین اطاعت از خداوند دانست.

اشاره: عملیات وعده صادق ۲ یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین عملیات‌های نظامی در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که توسط نیروهای سپاه انقلاب اسلامی و با همکاری متحدان منطقه‌ای جمهوری اسلامی انجام شد و اهداف استراتژیک و تاکتیکی متعددی مورد تهاجم قرار گرفت؛ تضعیف نیروهای دشمن و کاهش توانایی‌های نظامی آن‌ها از طریق حملات دقیق و هدفمند به مواضع کلیدی دشمن و افزایش روحیه و انگیزه نیروهای مقاومت از جمله اهداف این عملیات بود.

عملیات وعده صادق ۲ پیامدهای گسترده‌ای در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشت و نشان‌دهنده قدرت و توانایی نیروهای مقاومت اسلامی در مقابله با دشمنان بود و از سوی دیگر پیام روشنی به تمامی طرف‌های حامی رژیم صهیونیستی در منطقه ارسال کرد که نیروهای مقاومت از توانایی و اراده لازم برای دفاع از حقوق و منافع جمهوری اسلامی و جریان مقاومت در منطقه برخوردارند.

باید تأکید کرد که عملیات وعده صادق ۲ یکی از موفق‌ترین و مهم‌ترین عملیات‌های نظام جمهوری اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونیسیتی است و تأثیرات آن در آینده نیز مشهود خواهد بود، از این‌رو باتوجه به اهمیت مدیریت رهبر معظم انقلاب در بحران های انقلاب اسلامی خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، درباره شهادت سید حسن نصر الله و پاسخ ایران به شرارت های رژیم غاصب صهیونیستی با حجت الاسلام محمدهادی رحمانی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت‌وگویی انجام داده که در ادامه خواهد آمد:

مهمتریی ویژگی سید حسن نصرالله ولایت‌پذیری از رهبر معظم انقلاب بود

رسا ـ  ولایت پذیری شهید سیدحسن نصرالله از ولی فقیه چگونه بود؟

مهمترین و اصلی ترین شاخصه سید حسن نصرالله که وی را از دیگر رهبران جبهه مقاومت متمایز کرد ولایت پذیری و ارتباط عمیق با رهبر معظم انقلاب بود وی به ولایت پذیری و لازم الاطاعه بودن ولی فقیه به عنوان یک وظیفه شرعی اعتقاد داشت و با تکیه به مبانی ولایت فقیه اطاعت از رهبری را عین اطاعت از خداوند دانست.

ولی فقیه نماینده معصوم است و اطاعت از ولی فقیه واجب شرعی است؛ سید حسن نصرالله از رهبر معظم انقلاب به امام حسین زمان تعبیر کردند؛ زیرا رهبر معظم انقلاب نائب عام از طرف امام زمان(عج) هستند که هر چند معصوم نیستند ولی واجب الاطاعه هستند.

ارتباط قلبی و عاطفی سید حسن نصرالله با رهبر معظم انقلاب حائز اهمیت است و این رابطه عمیق قلبی باعث تقرب به خدا شد، ارتباط حبی و عاطفی با ولی خدا تعالی و رشد سید حسن نصرالله را به همراه داشت و باعث انسجام، اتحاد عمیق و ولایت عرضی بین نیروهای حزب الله شد.

سید حسن نصرالله در اولین کنفرانس حمایت از انتفاضه دست رهبر معظم انقلاب را بوسید تا نقش ولایت در پیروزهای حزب الله و انسجام جامعه نشان دهد، سید حسن نصرالله به دنبال ارتباط عمیق جامعه با ولایت طولی ولی فقیه و ایجاد ولایت عرضی در جامعه بود.

سید حسن نصرالله اعتقاد و باور به دستورات رهبر معظم انقلاب داشت، رهبر معظم انقلاب در جنگ سی و سه روزه حزب الله با اسرائیل به حزب الله وعده پیروزی دادند و آنها به واسطه این وعده به پیروزی اعتقاد پیدا کردند، حزب الله آماده خدمت نسبت به دستورات رهبر معظم انقلاب است و باید این آمادگی در همه افراد جامعه وجود داشته باشد.

رسا ـ آرامش و اطمینان قلبی رهبر معظم انقلاب و امام راحل در مواجهه با مصائب و بحران های جامعه اسلامی از چه نشات گرفته است؟

آرامش رهبر معظم انقلاب مانند آرامش امام خمینی(ره) بسیار شگفت انگیز و زیبا است، امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب مدام خبر ترور بزرگان انقلاب را شنیدند ولی آرامش داشتند، ایمان و اعتقاد به خداوند در آیات 172 و 173 سوره آل عمران متبلور است خداوند بعد از شکست مسلمانان در جنگ احد همگی را به جنگ دعوت کرد و منافقین مسلمانان را ترساندند ولی مومنین ایمانشان بیشتر شد.

مهمتریی ویژگی سید حسن نصرالله ولایت‌پذیری از رهبر معظم انقلاب بود

رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی فرمودند ایمان تنها یک امر اعتقادی نیست و باوری است که انسان را به عمل دعوت می‌کند، باور و اعتقادی که انسان را به عمل در مسیر هدف دعوت کند، این ایمان اگر قدرت پیدا کرد و قوی شد در مقابل سختی ها و مشکلات شکست نمی خورد و همه امور را تحت تدبیر خدای متعال می داند و هیچ زمانی دچار ناامیدی و شکست نمی شود.

اولین نکته ای که باعث آرامش قلبی در انسان می شود ایمان است، مومنین نه از آینده می ترسند و نه از گذشته ناراحت می شوند و این ویژگی ناشی ارتباط قلبی با خدای متعال است که تحرک آور است تا نسبت به هیچ حادثه ای متزلزل نشود.

باور به وعده های خداوند خیلی مهم است و اگر کسی باور داشته باشد اگر خدا را یاری کند خدا او را یاری می کند و اگر ایمان داشته باشد برتر است؛ این مشکلات برای کسی که باور به وعده های خداوند دارد سستی ایجاد نمی کند، رهبر معظم انقلاب موضوع باور و اعتقاد به سنت های خداوند را در سخنرانی های متعدد تاکید داشتند.

سنت الهی بر این تعلق گرفته که اگر کسی وارد میدان شود و جهاد کند خداوند او را یاری خواهد کرد و این سنت قطعی است، خداوند با تعداد زیادی از ملائکه مومنین را یاری خواهد کرد؛ توکل به خدای متعال اتصال به عظمت خدای متعال است و با توکل به خدای متعال شکستی وجود ندارد و شکست و ناامیدی معنایی ندارد زیرا فرد به قدرت خدای متعال متصل می شود.

مهمتریی ویژگی سید حسن نصرالله ولایت‌پذیری از رهبر معظم انقلاب بود

شجاعت و عدم ترس از غیر خداوند ویژگی ممتاز رهبر معظم انقلاب است، اسرائیل ترس ندارد و آن چیزی که ترس دارد غضب خداوند است و عقب نشینی غیر تاکتیکی غضب خداوند را به همراه دارد؛ اگر کسی به این رتبه از توکل به خداوند رسید که از غیر خدا  ترس نداشت، حوادث او را متزلزل نخواهد کرد تا جایی که اگر کوه جابجا شود او متزلزل نخواهد شد

رسا ـ الگوی مواجهه امامین انقلاب با شهادت فرماندهان و مسئولین جامعه اسلامی مانند شهید نصرالله چگونه بوده است؟

اولین قدم در الگوی رفتاری داشتن آرامش قلبی و انتقال این آرامش به جامعه است و قدم دوم امیدبخشی به جامعه است که آینده روشن برای جامعه مسلمین ترسیم شود، بیان سنت های الهی مانند اینکه اگر در مسیر خداوند قدم بردارید پیروزی نهایی با شماست در امید بخشی به جامعه موثر است، انکار مشکلات اعتماد جامعه را کم می کند و بیان واقعیت ها به همراه امیدبخشی جامعه را به حرکت وا می دارد.

قدرت نمایی با حمله به دشمن یا جریان بزرگ نماز جمعه عزت نفس جامعه اسلامی را بالا برد و ضربه هایی به دشمن وارد کرد، افزایش ایمان در جامعه اسلامی خیلی اهمیت دارد، اعتماد و اتکاء به ابزار دنیایی صحیح نیست ولی اتکا به قدرت خداوند باعث پیروزی بر جبهه کفر می شود و این اعتقاد باعث رشد و تعالی جامعه می شود.

ارسال نظرات