۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۷۶۶۷۴۵
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

شهید نصرالله؛ شاگرد مکتب رهبر انقلاب/ نماز جمعه نصر برای امت اسلام اقتدار آفرین، غرورانگیز و آرامش بخش بود

شهید نصرالله؛ شاگرد مکتب رهبر انقلاب/ نماز جمعه نصر برای امت اسلام اقتدار آفرین، غرورانگیز و آرامش بخش بود
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن بیان اینکه پیکر رژیم صهیونسیتی با طولانی شدن جنگ نابود خواهد شد، گفت: رژیم صهیونیستی از درون متلاشی شده و بعد از عملیات طوفان الاقصی شکست راهبردی خود را با پیروزی های تاکتیکی از طریق عملیات های ویژه جبران نخواهد کرد.

آیت الله عباس کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به بیان دیدگاه های خود در خصوص اتفاقات اخیر در غزه، لبنان و نیز عملیات وعده صادق 2 پرداخت.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری استراتژی نتانیاهوی خبیث در هجوم به جنوب لبنان را برگشت ساکنان شمال فلسطین اشغالی ارزیابی کرد و گفت: نتانیاهو برای رسیدن به این هدف سه محور را هرکدام 200 مرتبه بمباران و سپس با تانک پیشروی کرد؛ اما با کمین نیروهای حزب الله تلفات بسیار زیادی را متحمل شد.

وی با تاکید بر عدم موفقیت رژیم صهیونیستی بعد از گذشت یک هفته جنایت و بمباران در پیشروی به خاک لبنان، افزود: در نقطه مقابل نیروهای حزب الله با وجود آتش سنگین دشمن صهیونیستی توانستند وارد خاک کفرکلا شوند و تعداد زیادی از صهیونیست ها را به درک واصل کنند.

حزب الله در میدان نبرد بسیار قوی و مقتدر است

آیت الله کعبی قدرت حزب الله را در میدان جهاد بسیار قوی ارزیابی و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی می داند حریف حزب الله نخواهند شد و در صحنه نظامی شکست خورده است؛ حزب الله زنده و تجدید سازمانی یافته و دارای فرماندهان جایگزین است؛ سید حسن نصرالله در زمان حیات طرح هایی برای حزب الله داشتند که در آینده نزدیک به ثمر خواهد نشست.

سید مقاومت شاگرد مکتب رهبرمعظم انقلاب بود/ نماز جمعه نصر برای امت اسلام اقتدار آفرین، غرور انگیز و آرامش بخش بود/م

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نماز جمعه تاریخی رهبر معظم انقلاب در جمعه نصر را اقتدار آفرین، غرور انگیز و آرامش بخش برای امت اسلام و جبهه مقاومت خواند و یادآور شد: نماز جمعه و خطبه مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در تاریخ سیزدهم مهرماه تاثیر بسیار فوق العاده ای برمجاهدان حزب الله و مردم غزه داشت؛ برگزاری این نماز جمعه کمتر از عملیات وعده صادق 2 نبود و رژیم صهیونیستی باور نداشت که نماز جمعه ای باشکوه برگزار شود.

آِیت الله کعبی ایراد خطبه دوم نمازجمعه به زبان عربی از سوی رهبر معظم انقلاب را در تقویت روحیه رزمندگان جبهه مقاومت بسیار مؤثر دانست و افزود: توصیفاتی که رهبر معظم انقلاب در مورد سید حسن نصرالله به کار بردند وضعیت سیاسی را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت سخت و وخیم مردم لبنان بعد از حملات گسترده رژیم صهیونیستی، از سکوت مجامع جهانی در قبال رژیم کودک کش اسرائیل انتقاد کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با بمباران گسترده مرز سوریه و لبنان و تهدید فرودگاه های دمشق و بیروت به حمله، محاصره هوایی، زمینی و دریایی را برای مردم لبنان بوجود آورده و اجازه نمی دهد کمک های مردمی به دست مردم مظلوم لبنان برسد.

رژیم صهیونیستی با ترور به دنبال جبران شکست های راهبردی خود است

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه پیکر رژیم صهیونسیتی با طولانی شدن جنگ به نابودی نزدیک‌تر می شود، گفت: رژیم صهیونیستی از درون متلاشی شده و بعد از گذشت یکسال از عملیات طوفان الاقصی، با دست زدن به ترور به دنبال جبران شکست های راهبردی خود است که البته به نتیجه نخواهد رسید.

سید مقاومت شاگرد مکتب رهبرمعظم انقلاب بود/ نماز جمعه نصر برای امت اسلام اقتدار آفرین، غرور انگیز و آرامش بخش بود/م

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اکنون جامعه در وضعیت جهاد فی سبیل الله قرار دارد، گفت: عرصه جهاد فی سبیل الله گسترده است و شامل جهاد تبیین، مالی و دیپلماسی است؛ باید ضعف جامعه تبدیل به قدرت شود در شرایطی که جهاد ایمان در مقابل تکنولوژی است.

ویژگی های شخصیتی سید مقاومت

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به رفاقت دیرینه خود با سید حسن نصرالله که از سال 61 ادامه داشت، به بیان خاطراتی از سید مقاومت پردخت و یادآور شد: سید حسن نصرالله متاثر از اندیشه های امام موسی صدر و انقلاب اسلامی بود؛ ایشان تربیت یافته مکتب رهبر معظم انقلاب و شاگردی حقیقی مانند شهید مطهری برای امام خمینی(ره) بودند، سید حسن نصرالله دُری درخشان و گنجی گران بها برای اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام بود، ایشان مومن، عبد صالح خداوند، از اولیاء خدا، مجاهد حقیقی فی سبیل الله و منتظر حقیقی حضرت بقیه الاعظم بودند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان سازمان حزب الله را سازمانی ایمانی خواند و با تاکید بر قدرت و توان بالای این سازمان، تاکید کرد: سازمان حزب الله مبتنی بر عمل صالح و جهاد فی سبیل الله شکل گرفته و این شجره طیبه روز به روز شکوفاتر و پرثمرتر خواهد شد.

مهدی الهی

ارسال نظرات