۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۶۶۵۱۸
استاد حوزه و دانشگاه و فعال فرهنگی و رسانه ای:

فضاحت رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق برای دنیا آشکار شد

فضاحت رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق برای دنیا آشکار شد
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش زنان درتاریخ انقلاب اسلامی گفت: بهره گیری از ظرفیت بانوان انقلابی لازمه امیدبخشی در جهاد تبیین است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی مهدیان، در همایش افتتاحیه مدرسه مبلغات محافل خانگی که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم در حال برگزاری است، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز جبهه مقاومت به خصوص شهید سید حسن نصرالله گفت: حضرت امام (ره) از آغاز نهضت و انقلاب اسلامی سه هدف را مطرح فرمودند؛ در داخل کشور ساقط کردن رژیم پهلوی، در عرصه بین الملل حمله به ساختار طاغوتی آمریکا در عالم و نیز تلاش در جهت اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی که ما باید به همه این اهداف و رویکردها توجه داشته باشیم.

وی افزود: سالهاست که دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال شناخت منشأ قدرت ایران هستند و در این باره صحبت های بسیاری مطرح شده و کتب و مقالات پرشماری نوشته شده است.

وی گفت: امروز دشمن صهیونیستی، ابزار نظامی و امکانات رسانه ای قوی دارد اما این پرسش مطرح است که چرا در برابر جبهه مقاومت اسلامی و قدرت مجاهدان آن خوار و ذلیل شده است.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: آن ها می خواهند که ما تابع اراده و قدرت مستکبران عالم بوده و در برابر آن ها حرفی برای گفتن نداشته باشیم و در این صورت ما سلطه پذیر خواهیم بود.

وی تأکید کرد: طرح سیاسی امروز دنیا این است که یک سری کشورها، سلطه گر باشند و بقیه زیر سلطه مستکبران باشند اما امام و رهبری تأکید می فرمایند که ما منطق دیگری را مطرح می کنیم و لذا با انقلاب اسلامی و قیام لله به دنبال بر هم زدن نظم فعلی در مناسبات جهانی هستیم.

مهدیان افزود: امامین انقلاب تأکید کرده اند که منشأ قدرت باید ایمان انسان باشد چرا که انسان ابزار را می سازد و ایمان آدمی اگر درست کار کند، اراده خدا بر فعالیت هایش تعلق می گیرد و در این صورت هیچ قدرتی نمی تواند جلوی این اراده الهی را بگیرد.

وی بیان داشت: در زمانه ای انقلاب اسلامی به پیروزی دست یافت و مهیای دفاع از کشور در جنگ تحمیلی شد که ما به ظاهر امکاناتی نداشتیم و همه دنیا علیه کشور ما بسیج شده بود اما این قدرت اراده و ایمان بچه ها و رزمندگان ما بود که به لطف الهی و تحت هدایت ولی فقیه کار خود را کرد.

وی با اشاره به موفقیت های جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با وجود همه فشارها و دشمنی ها و کارشکنی ها گفت: سید حسن نصرالله و حزب الله لبنان در جنگ های متعدد با رژیم صهیونیستی ، منطق حاکم بر دنیا را به چالش کشید و گفتمان ناب انقلاب اسلامی را به جهانیان و به خصوص جهان عرب و دنیای اسلام عرضه کرد.

مسئول مجموعه فرهنگی و تبلیغی خانه طلاب جوان افزود: امام راحل در همان آغاز ورود به ایران اسلامی بعد از سال ها تبعید، تأکید فرمودند که ملت مراقب باشند که رمز پیروزی که همان قیام برای خدا و مبتنی بر اراده و ایمان بوده را حفظ و تقویت کنید و بکوشید که این فرهنگ و مکتب را به دنیا صادر کنید.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی مبتنی بر همان اراده به دنبال عرضه پیام و گفتمان خود به دنیای امروز است و این که نظم موجود را بر هم بزند.

مهدیان گفت: رهبر عزیزمان در جلسه روز گذشته بیان فرمودند با این که داغدار شهادت سید حسن نصرالله هستم اما اهمیت جلسه با نخبگان و تأکید بر مباحثی چون رشد و جهش علمی می طلبد که این دیدار برگزار شود که این سخن حضرت آقا واقعاً حاوی پیام بسیار مهمی است.

وی گفت: الگو شدن ایران اسلامی باعث می شود که برای کشورهای منطقه و مسلمانان جهان الهام بخش باشد، کما این که شکل گیری و توسعه جریان هایی مثل انصارالله یمن، حزب الله لبنان، حماس در فلسطین و حتی جریان های آزادی خواه و حق طلب در غرب و خود آمریکا، متأثر از انقلاب اسلامی و راه نورانی امام (ره) بوده و همه این طیف ها و جریان ها امروز بیش از هر چیز دیگری متأثر از کلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

مهدیان افزود: ما نباید خودمان را محصور در آن چیزی کنیم که دشمن می خواهد بلکه باید گفتمان خود را توسعه داده و دنیا را با حرف و مدل خودمان آشنا کنیم.

پژوهشگر و تحلیلگر مسایل اجتماعی و فرهنگی همچنین با اشاره به ساختار عنکبوتی رژیم اسرائیل گفت:اگر آمریکا و غرب به کمک اسرائیل غاصب نیامده بودند در همان روزهای نخست بعد از طوفان الاقصی در 7 اکتبر از هم پاشیده بود.

وی بیان داشت: واقعیت آن است که ابهت رژیم صهیونیستی با طوفان الاقصی و بعد عملیات وعده صادق 1 و 2 در نزد افکار عمومی جهان شکسته شد و البته آن ها در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی می کوشند که این فضاحت را جبران کنند.

وی افزود:حضرت آقا در بیانیه گام دوم تأکید کردند که جهاد امیدآفرینی مهم ترین و فوری ترین جهاد در حال حاضر است و این که نباید بگذاریم دشمن یأس و نومیدی را در جامعه ما رواج دهد.

وی با بیان این که بر اساس رهنمودهای امام و رهبری درمی یابیم که یکی از قدرت های اصلی نظام و انقلاب اسلامی ناظر به بهره گیری از ظرفیت زنان و دختران است، گفت: اهمیت این مساله باعث شده که دشمن زنان جامعه ما را هدف بگیرد و در جنگ شناختی می خواهد اراده و انگیزه و توان زنان و دختران ما را در مسیر اهداف اسلام و انقلاب تضعیف کند.

وی اضافه کرد: باید زاویه نگاه خود و دیگران نسبت به اتفاقات مختلف از جمله در عرصه بین الملل و جبهه مقاومت را اصلاح کنیم و البته ابتدا باید صحنه را درست ببینیم تا بر اساس تحلیل صحیح بتوانیم به جهاد تبیین بپردازیم.

مهدیان ادامه داد: نگاه نکنید که دشمن فرماندهان و بزرگانی همچون نصرالله و هنیه را ترور می کند این داغ ها سنگین است اما واقعیت این است ما به حول و قوه الهی اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده و می کنیم.

وی گفت: رهبر عزیزمان فرمودند که ما نزدیک قله ایم و حال دشمن می خواهد اراده و نگاه زنان و جوانان ما را تغییر دهد و در این میان، آن چه مهم است این که ما باید نسبت به تکالیف خود آگاه باشیم و با بصیرت و ایمان قلبی به دنبال انجام تکلیف باشیم و از سختی ها نهراسیم و امیدوارانه راه خود را بپیماییم.

ارسال نظرات