۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۶۲۷۶
امام جمعه دماوند:

احداث پارک مدیریت بحران یک ضرورت است

احداث پارک مدیریت بحران یک ضرورت است
امام جمعه دماوند تاکید کرد: احداث پارک مدیریت بحران در شهرستان دماوند که احتمال وقوع زلزله و سیل و خسارات جانی و مالی سنگین در آن وجود دارد، یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند در استان تهران احداث پارک مدیریت بحران را یک ضرورت برای مردم این منطقه مستعد بلایای طبیعی عنوان کرد و گفت: کسانی که در احداث این پارک بحران کوتاهی و ترک فعل کردند در هر صورت مقصر هستند.

 وی با بیان اینکه شهرستان دماوند از نظر جغرافیایی و بلایای طبیعی استعداد و احتمال بروز زلزله و سیل را دارد اظهار داشت: در طول تاریخ زلزله های بزرگ 7 ریشتری در دماوند رخ داده است. دماوند شهری کهن است و بر روی گسل قرار دارد و به دلیل کوهستانی بودن در طول تاریخ سیل های عظیمی اینجا آمده است.  

حجت الاسلام فتاح گفت: شهرستان دماوند به پارک مدیریت بحران احتیاج دارد که اگر حادثه ای اتفاق افتاد بتوان مردم را در آنجا ساکن و مدیریت کرد. البته این مساله جز قوانین پدافند غیرعامل است که همه شهرها و روستاها باید از آن برخوردار باشند.

امام جمعه دماوند افزود: باید پارک‌هایی در نقاط مختلف دماوند و روستاها داشته باشیم که اگر اتفاقی افتاد سکوهای چادر آماده باشد و پد هلیکوپتر، امکانات امدادی، آب، برق، گاز و سرویس های بهداشتی آماده باشد تا مردم یک تا سه ماه در آنجا ساکن شوند.

وی اضافه کرد: از این پارک ها در حالت عادی می‌توان برای استفاده عموم (پارک خانواده، پیاده‌روی و ورزش، دوچرخه سواری و ...) بهره برد.

حجت الاسلام فتاح بیان کرد: در شهرهای پنج‌گانه دماوند، کیلان، رودهن، آبسرد و آبعلی و بیش از 100 روستا به پارک مدیریت بحران احتیاج داریم. باید شهرداری ها و دهیاری ها تقاضای زمین کنند و پس از تصویب بودجه مطابق قوانین و نیازی که هست پارک های بحران احداث شود.

امام جمعه دماوند با اشاره به گران شدن زمین در منطقه خوش آب و هوای دماوند ابراز کرد: اگر شهرداری ها و دهیاری ها برای گرفتن زمین اقدام نکنند زمین ها به جاهای مختلف اختصاص داده می‌شود و در آینده دچار مشکل خواهیم شد. 

وی افزود: در طول سال های قبل این تذکرات در نمازهای جمعه داده شده و پس از برگزاری جلسات فرمانداری اقدامات کمی انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

حجت الاسلام فتاح خاطرنشان کرد: در سال 1385 قرار بود یک پارک مدیریت بحران در زمینی به مساحت 22 هکتار روبروی بیمارستان سوم شعبان احداث شود. تعدادی درخت کاشته شد و پد هلیکوپتر هم جانمایی شد اما به دلیل اینکه شهرداری به صورت جدی وارد عمل نشد ظاهراً مسکن و شهرسازی این زمین را به تعاونی های مسکن می دهد. در جایی با موقعیت خیلی خوب که قرار بود پارک مدیریت بحران احداث شود متاسفانه برای ساخت مسکن واگذار شد.

وی گفت: در حال حاضر دماوند از داشتن پارک مدیریت بحران محروم است و این اشکال وجود دارد و کسانی که کوتاهی و ترک فعل کردند در هر صورت مقصر هستند. 

امام جمعه دماوند اظهار داشت: رئیس مسکن و شهرسازی، شهردار و شورای شهر برای احداث پارک مدیریت بحران اعلام آمادگی کرده‌اند.  پارک مدیریت بحران یک موضوع عامل المنفعه و ضرورت است که به صورت چندمنظوره استفاده خواهد شد. امیدواریم مسئولان دماوند برای خدمت به مردم در زمان بحران و خطر، برنامه و اقدام جدی داشته باشند.

ارسال نظرات